Even voorstellen 1982

Hallo allemaal,

Mijn naam is Hendrik, 35 jaar, en ben 10 jaar samen met een Roemeense, 8 jaar getrouwd, en heb een schat van een dochter, half Roemeens dus. Wij zijn net als jullie dol op Roemenië, en komen er graag.

Kom nu ruim 10 jaar in Roemenië, gemiddeld 2 a 3 x per jaar, met de auto of bestelbus maar ook met het vliegtuig. Wij bouwen al jaren aan een prachtig huis, welke bijna klaar is. Het is bewoonbaar en ingericht. We zitten in de regio Campina/Prahova.

Ik denk dat ik na 10 jaar bezoeken, bouwen, beetje handelen en redelijk spreken van de taal, dat ik mag zeggen dat ik een ervaren Roemenië-ganger ben. Kan wellicht ook mijn steentje bijdragen op dit forum bij de diverse onderwerpen.

Kwam jaren niet meer op vergelijkbare fora, omdat ik mezelf aardig weet te redden in dit land en met de taal, en tevens een druk baasje ben… Nu lijkt echter de tijd aan te breken dat we gaan emigreren over een jaar of anderhalf. Daarbij komen toch wel diverse vraagstukken los. Ik denk en hoop dat hier wel mensen te vinden zijn die mij met deze vragen kunnen helpen. Zomaar even wat te noemen onderwerpen die in mijn hoofd dwalen zijn, kinderbijslag, ziektekostenverzekering etc.

Nou dat is wel even genoeg zover!

Mvg Hendrik

Hoi Hendrik, welkom op Wereldwijzer! Voor vragen en tips verwijs ik je graag door naar ons Roemenie forum.