Komende augustus gaan we met het hele gezin naar Heaven Beach in Side.
Het word voor ons de tweede keer, de eerste keer zaten we alanya.
Daar waren geld automaten waar je euro’s kon pinnen. Aangezien ik niet met een grote som euro’s in de koffer wil reizen heb ik een vraag of iemand aleens die richting is geweest en weten of daar ook euro’s te pinnen zijn.:drool:
Euro’s kun je pinnen in Manavgat bij de Fortis bank(op de hoek rechts in de hoofdstraat)
Of in Side zelf bij de TEB pinautomaat;voor jullie vanuit Heaven Beach:via het strand Side binnenkomen bij Kleopatra hotel,richting hoofdstraat en die uitlopen lichting haven.
Daarvoor heb je aan de linkerkant een parkje met het postkantoor,iets daarvoor staat de automaat.
Succes!
Hoi Ritsi
Makkelijk hoor euro´s maar bedenk wel dat je toch altijd iets minder betaald met de lira´s.
En, maar goed dat ben ik, we hebben allemaal gemopperd toen de euro kwam, dat we nu het gevoel van vakantie kwijt zijn als we naar het buitenland gaan, vervolgens kunnen we in een buitenlandse valuta betalen, wat doen we…EURO´S!!! Het scheelt ong 10% als je in lira´s betaald, ze ronden gemakshalve af in euro´s zodat je geen klein geld betaald…
Ik kom een aantal malen per jaar in Side.
Zelf neem ik altijd geld mee voor de eerste dagen.
En het is net wat Bep zegt, je kunt ook uitstekend met lira’s betalen en bent dan iets goedkoper uit. En sinds het geen miljoenen meer zijn is het een stuk eenvoudiger geworden. Dus waarom niet. Reken wel even goed uit hoeveel je haalt bij de pin automaat, zodat je niet met te veel lira’s blijft zitten.
Ik betaal zelf ook in euro’s vind ik gewoon makkelijker, maar kijk wel goed uit want soms krijg je in lira’s terug en je hebt vooral het kleine geld niets in de gaten.
Ze lijken ook zoveel op elkaar
ik betaal liever zelf met lira’s…
al heb ik deze keer ook euro’s gepind…idd bij de fortis bank in manavgat.
voor een bank hoef je trouwens niet lang te zoeken in manavgat…over de brug stikt het ervan!!
Ha, nog twee dagen en vertrekken we naar Heaven Beach!
Benieuwd of we donderdag echt om 04.00 uur vertrekken.
Ben alleen benieuwd naar de vliegmaatschappij, Inter Airlines.
Hoor er goede en slechte berichten over.
Maar dat gaat de pret niet drukken, want wat is heen en weer vliegen (7 uur) in verhouding met de lange vakantie.
Side here we come
Inter Airlines vertrekt over het algemeen meestal gewoon netjes op tijd!! Ik ben er zelf 2 jaar geleden mee gevlogen, en naar mijn mening is het een prima maatschappij!!
Het zit er weer op. Geld halen bleek inderdaad geen enkel probleem te zijn. We hebben wel turkse lira’s genomen want dat bleek toch goedkoper te zijn. Maar euro’s halen kon ook makkelijk zowel in side als in cumcoy.
Het vliegen ging goed met inter airlines, maar met mijn lengte van 1.97 was de ruimte in de stoel wel erg krap. De service was goed in het vliegtuig.
Helaas moeten we nu weer wachten tot volgend jaar,want ik ga zeker weer terug naar turkije, alleen nu de andere kant richting bodrum,mamaris.
Toch nog iets negatiefs, hoewel we het verschrikkelijk naar onze zin hebben gehad. We wilden kaarten versturen maar vonden nergens een brievenbus o.i.d. De beheerder zou onze kaarten wel posten, maar dat is nu zo’n 1 1/2 week geleden, maar van de 30 kaarten is er tot nu toe geen enkele aangekomen. Vrees dat dit ook niet meer gebeurd.
Jammer.
Ja, maar we konden geen postkantoor vinden.
En zelfs de hostess zei dat we dit gewoon aan de beheerder af konden geven.
Ik beschuldig niemand, maar de kaarten kunnen overal verdwenen zijn.
Voor de rest het blijft een mooi land.