Ervaringsdeskundigen Zuid-Thailand

Hallo allemaal. ik ben al meerdere keren in Thailand geweest en werk in de toeristenindustrie. Nu mag ik binnenkort naar een deel dat ik nog niet ken met gasten.
Natuurlijk kan ik googelen en de LP lezen maar ik ben benieuwd wat jullie van bepaalde plekken vonden. Welke plek ben je geweest? heb je een toertje gedaan dat je kunt aanbevelen? of een eetplekje dat je de moeite waard vond?
Eigenlijk alles wat ik ook kan lezen in de LP maar dan met een oordeel van een gebruiker.

ik zoek info over:
Satun: zijn we alleen een nacht. Dus in principe zoek ik daar alleen een restaurantje dat mensen me kunnen aanraden. Of is er ook nog echt iets de moeite waard om te gaan bekijken?
In Li Peh draait het met name om water geloof ik. snorkelen enzo.
En **Krabi. **Tegen de tijd dat we hier zijn hebben we al een flinke portie snorkel en strandhang mogelijkheden gehad. Ik zou graag willen horen of jullie hier iets anders hebben gedaan. Persoonlijk ben ik erg nieuwsgierig naar een kayakmogelijkheid hier.
Khao Sok NP:Ik ben met name erg benieuwd of er ook werkelijk een kans is dat je iets van wild ziet in dit NP. De boekjes maken altijd van die leuke opsommingen maar in sommige parken ga je die dieren gewoon nooit zien.
Probeer maar eens een beest te spotten in Taman Negare, dat gaat je niet lukken op een 1 daagse tocht. Daar tegenover staat dat je in Khao Yai NP gegarandeerd wat ziet.

alvast bedankt!

Satun, Li Peh en Khao Sok ben ik (nog) niet geweest. Aantal jaar terug in Krabi (Ao Nang) geweest. Kayaken mogelijk: http://www.seakayak-krabi.com/

Heb kayaken destijds niet in Krabi gedaan, maar had al eens seacanoe-trip gedaan bij Phuket, vond dit zeker de moeite waard.

Wat Taman Negara betreft: genoeg apen gezien op 1 dag !

Wat Taman Negara betreft: genoeg apen gezien op 1 dag !

Bedoel je dan echte apen of die hordes toeristen die achter elkaar aan liepen?? :wink:
Ik heb namelijk alleen maar heel veel toeristen gezien. Ik had het idee in een soort stadspark te lopen.

Bedankt in iedergeval voor je antwoord. Kayken lijkt me echt leuk in die omgeving!

Haha, nee, waren echte apen :). Zaten allemaal in de bomen rondom de chalets.

Wat ook erg populair is in Krabi is het rock climbing, heb je mss ook al gelezen in de LP. Heb hier zelf ook geen ervaring mee, maar hier meer info:

http://www.rockclimbingthailand.com/

ja, daar had ik wat over gelezen maar was het alweer bijna vergeten. Bedankt voor de link dus!!

Ik heb ervaring met Khao Sok National Park. 's Ochtends word je wakker “geschreeuwd” door de apen welke je van boom naar boom ziet springen. Ook relatief weinig toeristen gezien, en heerlijk relaxed… Ik praat nu trouwens over het stuwmeer in Khao Sok, even voor de duidelijkheid. Misschien is het een idee om een meerdaagse tour te boeken, waarbij je ook in een soort van moderne boomhut slaapt, en je gaat tuben - erg leuk allemaal en zeker een aanrader.

Er schijnt groot wild in Khao Sok te zitten. Maar het is natuurlijk geen dierentuin… Tijdens mijn bezoek in '94 heb ik daar veel apen en nog veel meer vogels gezien. En 1x een wild varken (geen wild zwijn). De avond “safari” leverde niets op… Maar apen genoeg, minder prettig als ze 's-morgens vroeg tikkertje spelen op het dak van je boomhut…

Hee Bolletje,

Je kunt ook een boottrip maken door de mangrovebossen . Dat gaat vanuit Krabi-stad. Gegarandeerd zie je grote hagedissen, ik heb er toen zeker 20 gezien. Ook klim je naar een grot toe.

Verder mag je Wat Tham Seaua niet overslaan. Het is een tempel op een rots van 600 meter hoog. Het best te doen vroeg in de morgen of laat in de middag. Neem water mee, want 1252 treden, da’s geen kinderspel. Je wordt echter wel beloond met een schitterend uitzicht, en een voetafdruk van Buddha.
Verderop is er (weer 200 treden! ) een bos tussen de rotsen in. Er staan bomen in van misschien wel duizend jaar oud. Er is ook een kleine grottempel.

Hans.