ervaringsdeskundige Curacao gezocht!!!

Hallo per 1 augustus vertrek ik voor 11 maanden naar Curacao ik ga daar lesgeven.
Ik ben een vrouw van 36j en op zoek naar een appartement in de prijsklasse 600/700 naf in de buurten: Brakkeput, Grote Berg,Julianadorp,Van Engelen… veilige buurten en het liefst met beveiliging op het appartementen complex.
Ik ga werken vlakbij Zeelandia, zijn de buurten die ik hierboven noem daar in de buurt?
Verder zoek ik een barrel (autotootje) die ik gewoon op rijden kan gezien hij daar toch alleen maar leeggeroofd gaat worden, hij moet mij van a naar b kunnen brengen en de onderdelen moeten makkelijk leverbaar zijn dus een buitenlands merk heeft mijn voorkeur.
Ik lees veel verhalen op allerlei forums maar zou graag advies hebben van een ervaringsdeskundige :slight_smile:

Tot horens!!
Gr Roesje

Hallo Roesje63,

Wat een geweldig vooruitzicht!
Dan de antwoorden op je vragen, Brakkeput en van Engelen liggen nog het meest in de buurt van Zeelandia, Grote Berg en Julianadorp liggen toch een stuk verder weg.
Voor de prijs die je noemt zul je in deze wijken geen appartement vinden, (of heel veel geluk hebben), eerder een kamer, je moet toch echt denken aan minimaal 1000 naf, en op een beveiligd resort betaal je nog meer.
Een auto is hier zo geregeld, bij supermarkten hangen vaak briefjes, wat betreft het leegroven van je auto, ik denk dat dit toch wel een beetje overdreven is, er rijden hier ontzettend veel nieuwe auto’s ook, gewoon goed op je spullen letten, geen waardevolle spullen in je auto achterlaten, maar dat kun je in Nederland toch ook niet.

Ik wens je heel veel succes, en een geweldig tijd toe.

Een autootje kun je idd makkelijk hier regelen, bijvoorbeeld via viavia.net. Daar staan er veel en je moet er gewoon een aantal bekijken en er dan eentje kopen. Niet te kritisch zijn hoe het eruit ziet idd, als het maar rijdt en veilig is! :slight_smile: