ik ga in september/oktober naar Peru/Bolivia en Chili! Nu heb ik een hele goedkope vlucht gevonden via skyscanner.nl, waar ik word doorverwezen naar www.skytours.org !
Nu wil ik betalen, maar moet ik perse met een Mastercard betalen. Deze heb ik nog niet… Heeft iemand ervaring met Skyscanner/skytours.org?
Ja ik heb er ervaring mee. Het is trouwens skyscanner.net. Je wordt inderdaad doorverwezen naar de website die de vlucht aanbied. Skyscanner is alleen om een overzicht te geven van de goedkoopste vluchten op een bepaalde dag. Ik vind het erg handig. Vooral als je data nog niet vaststaan, kun je gewoon de hele maand aanklikken en zie je een diagram met de hoogte van de kosten per dag.
Ik vond hem ook erg makkelijk! Alleen werd iks teeds doorgestuurd voor het boeken, naar www.skytours.com Hier moest ik met creditcard betalen, maar bij de afronding bleek het steeds vol te zijn. Jammer.
Uiteindelijke via www.killroytravel.nl een vlucht geboekt voor €980.- Goede service en overstops erbij in houston en new york:) Ook is de retour vlucht gratis om te zetten!
Dat is hun tactiek, je bent inmiddels op de website beland en ook al zit de vlucht vol is de kans aanwezig dat men voor een andere vlucht gaat. Deze vorm van marketing kom je ook vaak tegen bij D-reizen. Hele scherpe aanbiedingen en als je belt of in de winkel bent dan is het vol of geen vlucht meer of wel een vlucht maar geen accommodatie. Maar je bent wel in de winkel of aan de lijn daar gaat het om.
Pas op met Skyscanner boekingen! Nadat je je betaling hebt bevestigd en de boeking nog moet worden uitgevoerd, betekent dit dat als er iets fout gaat in de boekingsystemen, je je geld kwijt bent en je met verkeerde boekingen kunt blijven zitten. Uit eigen ervaring en telefonische navraag bij Skyscanner, blijkt dit gewoon te kunnen gebeuren. Skyscanner geeft aan geen verantwoordelijkheid hiervoor te nemen, alhoewel hun eigen systemen deze boekingsfout maken, met het argument dat zij slechts een bemiddelaar zijn. Skyscanner verwijst je door naar de airlines waar het foutieve ticket is geboekt. Deze airlines verwijzen echter weer terug naar Skyscanner, omdat zij de boekingsfouten maken.
Je wordt inderdaad doorverwezen naar de website die de vlucht aanbied. Skyscanner is alleen om een overzicht te geven van de goedkoopste vluchten op een bepaalde dag. Ik vind het erg handig.