Ik heb een vraagje ivm toeristenbureaus. In Thailand is het zo dat je met een persoonlijk reisplan (route en activiteiten) naar van die tourist office’s kan stappen en zij regelen dan alles zowat (vervoer, accomodatie als je dat wil, activiteiten). Je krijgt dan een hoop vouchers mee voor guesthouses en dagtrippen. Ik heb reeds goede ervaringen hiermee. Je doet nog steeds je eigen ding, bent van niemand afhankelijk en je kan nog steeds dingen wijzigen als je dat wilt. En het was ook niet overdreven duur, en zeer tijdbesparend (anders moet je alles zelf uitzoeken).
Nu vraag ik me af of dat in Indonesië ook op deze manier kan? Is iemand hiervan op de hoogte? Ik vind er weinig over terug op het forum (of google).
Ik regel altijd alles per mail vanuit Nederland met Caraka Travelindo
Jl. Samalona No. 12
Makassar 90174
South Sulawesi - Indonesia
tel. +62 411 - 318 877
fax +62 411 - 318 889
e-mail [EMAIL=“info@sulawesi-indonesia.com”]info@sulawesi-indonesia.com
Dat kan ook in het Nederlands als je dat prettiger vindt.
Nee, ik regel alles van tevoren en weet dat ze in Makassar zitten met hun buro, maar misschien zijn er wel meer van hun, je zou op internet kunnen zoeken of gewoon een mail naar hun sturen.
voor jakarta kan ik je niet helpen, voor bali wel: [EMAIL=“bali_happy2004@yahoo.com”]bali_happy2004@yahoo.com.
tijdens mijn eigen reis door java liet ik het hotel waar ik verbleef een travel regelen (= minibus) naar devolgende stad, en ieder hotel had ook weer connecties met hotels in andere steden. deze reserveerden zij dan voor me, zo had ik er geen omkijken naar. als een hotel uit een guidebook me leuker leek, wilden ze dat ook voor me regelen.
via site als tripadviser en hostelworld kom je ook een eind.