Riskja Online is de overkoepelende organisatie over vietnam online, indonesie online, marokko online, ecuador online enz.
Tot nu toe 3x reis bij geboekt naar indonesië en marokko, straks in juli 2010 naar Ecuador! Goede, behulpzame, meedenkende service!
Indiciduele rondreizen, waarbij je niet op de plekken komt waar alle toeristen zitten, maar waar je echt het land leert kennen!
Wij zijn met Riksja naar Thailand/Cambodja en naar Costa Rica geweest. Beide erg goed bevallen.
Als je geen zin/tijd hebt om alles ter plekke te regelen en niet met een groepsreis mee wilt… De hotels zijn niet luxe maar meestal sfeervol en op leuke plekken.
Wel moet je kiezen uit de beschikbare bouwstenen of rondreizen, verlengen kan wel altijd.
Wij zijn met Riskja naar Singapore en Maleisie geweest. Alles goed geregeld en het is ons goed bevallen. Zelf op stap maar je vervoer en hotels (en een aantal excursies) wel allemaal alvast geregeld. Wij vonden dit een prettige combinatie.
In 2009 met Riksja-kids (speciale formule voor als je met kinderen reist, wat voor ons het geval was : zelfde reis, maar alles wat langzamer) stukje door Marokko gereisd. Prima formule : inderdaad een prima combinatie van vrij reizen en dan toch alles netjes ‘geregeld’ wat excursies en hotels betreft. Daaromtrent hoefden we ons dus geen zorgen te maken.
De excursies waren ook alle in de prijs inbegrepen. Daaromtrent ook geen verrassingen !
Voor dit jaar wegen we Riksja af tegen Fox-reizen. Wat ons bij Fox hélemaal niet duidelijk is, als wij hun site nalezen, is of hun excursies ook in de prijs zijn begrepen. Wellicht wordt het weer Riksja, maar geen Riksja-kids meer. Onze kinderen zijn ondertussen wel wat gewoon.
Elke keer voorzag Riksja een hotelletje (kleine, gezellige) mét een zwembad. Voor onze kinderen genoeg om zich van het excursiezand van overdag te ontdoen.
Bij Fox staat bij alle reizen toch een heel duidelijk lijstje met wat allemaal inclusief is? Staat het daar niet bij, dan kan je er van uitgaan dat iets niet is inbegrepen. En staat het daar wel bij maar met een sterretje, dan moet je ter plekke nog wel de toegang betalen. Veel duidelijker kan niet.
Persoonlijk heb ik overigens het liefste zo min mogelijk inclusief (zoals bij bijvoorbeeld Shoestring), je betaald er uiteindelijk toch voor. Maar ik bepaal liever ter plekke of ik met een excursie mee ga of dat ik mijn eigen weg ga. En dan is het zonde als je er toch al voor betaald hebt. Maar goed, dat is weer een heel andere discussie…
Met Riskja online diverse landen bezocht, allemaal goed geregeld als het niet helemaal goed was snel ter plekke opgelost.
Met Fox naar Panama/Costa Rica geweest couples only daar betaal je dan voor. Maar was een stel dat precies de zelfde reis had geboekt dus werden we gewoon met z’n vieren vervoerd en moesten we in elk hotel zeggen dat we niet bij elkaar hoorde. Terug dit neergelegd bij Fox maar die hebben hier niets mee gedaan. Dus ik zou zeggen als je op jezelf wil reizen niet met Fox couples only want voor hetzelfde geld heb je ineens een groepsreis.