Ervaringen organisaties naar Tibet en Nepal

Hallo mede reizigers :slight_smile:

ik wil in april of mei erg graag naar Nepal en Tibet.
Ik heb ongeveer 3 Ă  3,5 week en gezien de tijd is het misschien wel handig en fijn om georganiseerd te gaan.

Heeft er iemand ervaring met organisaties die naar Nepal en Tibet gaan?
Ik ben 20 daags Hemels Koninkrijk gezien bij de Fox, waarbij de route mij heel erg aansprak; beginnen in Chengdu, dan naar Lhasa en door Tibet reizend naar Kathmandu.
Wat ik daar helaas aan mis, is een 5 daagse trekking of zo, door de bergen.

Ik hoor graag ervaringen!

Groetjes :wereld:

Tibet kom je zonder groep niet in…

Ikzelf heb mijn tour door Tibet niet bij een Nederlandse operator geboekt, maar in Nepal via http://www.asianheritagetreks.com/. Ik ben iemand die liever wilt dat mijn geld ter plekke terechtkomt, dan bij rijke Nederlanders. Daarbij zijn er verschillende organisaties uit Nederland die samenwerken met Chinese bureaus, terwijl ik veel liever wil dat de onderdrukte Tibetanen er een beetje aan verdienen. Wat dat betreft ben ik een idealist!

Idealen of niet, een reis moet ook goed zijn. En dat was deze reis. Alles was tot in de puntje geregeld, en er werd echt geluisterd naar mijn wensen. Zie ook mijn reisverslag.

Succes met kiezen :slight_smile:

Bedankt voor je reactie Jenny. Ik wist het idd van Tibet.

Nepal heb je zelf doorgereisd en is prima te doen?

Ik zal je verslag ook ff lezen.

Om eerlijk te zijn reis ik overal zelf, en dus ook in Nepal. Nepal is prima zelfstandig te doen! Er zijn zoveel reizigers, je ontmoet altijd wel iemand om samen dingen mee te ondernemen.

Als je zelfstandig wilt reizen is het handig om een Lonely Planet of andere reisgids aan te schaffen. Zo kun je ideeën opdoen waar je wilt overnachten (voor een prijs die jou bevalt), hoelang het duurt om van A naar B te komen en hoe je dat het best kan regelen.

Heel veel plezier met de planning van je reis, ik vond Tibet en Nepal heel bijzonder!

Heb je website ff snel bekeken, klinkt gaaf en ziet er mooi uit!
Klinkt idd ook als dat je Nepal goed zelfs kan bereizen. Ik twijfel een beetje, beide heeft zo z’n voor- en nadelen. Ik heb meestal ook op eigen houtje gereisd, maar meestal wel met mensen/bekenden en weet niet of georganiseerd me gaat bevallen. Maar ook niet of “helemaal alleen” me gaat bevallen…vind het wel fijn om mooie dingen te kunnen delen, maar houd er ook van dingen op mezelf te doen…