Ervaringen met zelfstandige reizen

Hallo allemaal,

De afgelopen jaren ben ik wezen backpacken in Azie. Ieder jaar neem ik mezelf voor om een ander werelddeel te gaan bezoeken. mijn voorkeur gaat uit naar Costa Rica en Panama (3 weken). Ik lees veel over huurauto’s op dit forum, is het gebruikelijker om op deze maneir te reizen? Ik ben nl. zeer gewend o altijd het openbaar vervoer te nemen en hier een dag mee kwijt te zijn om van a naar b te komen, lekker tussen de locals en een beetje oncomfortabel. Geldt dit ook voor CR en Panama?

Is de opzet v/h reizen enigzins te vergelijken met Azie, ik bedoel, zeer goed ingesteld op reizigers waardoor het niet nodig is een georganiseerde reis te boeken en je kunt alle bezienswaardigheden op eigen houtje en/of lokaal doen?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

gr. Marsha

Hey! in CR en Panana kan je goed met de bus reizen… heb ik afgelopen maand ook gedaan. Er zijn veel bussen en ze zijn goed en goedkoop… alle backpackers reizen hier met de bus (tenminste wie ik ben tegengekomen)… auto huren kan ook, maar is veel duurder.
Je kan alles alleen bezoeken, veel mensen reizen in CR en Panama alleen… dus geen probleem!
Ik heb echt een geweldige tijd gehad hier!!

HI,

Bedankt voor je reactie. Dan zie ik het nu helemaal zitten. Ben het ook al zo gewend van Azie.

Heb je een leuke reis gehad?

gr.

was echt super!! morgen vlieg ik door naar Ecuador… dus mn reis is (gelukkig :wink: nog niet over!
ik heb geprobeerd om een blog bij te houden… als je het leuk vindt: www.liannestevens.blogspot.com

CR is echt super mooi en de mensen zijn allemaal heel vriendelijk en behulpzaam! Dus je gaat zeker een leuke reis hebben! have fun

Hoi Marsha,

Met de bus door Costa Rica en Panama werkte voor mij perfect.
Als je wat meer comfort wil kun je de 1e klas bussen nemen.
In Panama is 't wel handig als je wat Spaans spreekt.

Groetjes, Inca