Vragen over panama

Dag Wereldwijzers,

In begin november ga ik met een vriend voor 5 weken naar midden Amerika (Panama ,Costa Rica en Nicaragua). We landen in Panama-city (1 week), Costa Rica (1 week) en Nicaragua 3 weken.
We gaan met de bus van Panama door naar Nicaragua en hier vliegen we terug naar Amsterdam.

Mijn vragen zijn.
Panama…hoe met de openbaar vervoer reizen en welke maatschappij
- wat moeten we echt zien en doen
- welke hostels is een aanrader
- hoe het beste reizen door naar Costa Rica
Costa rica - wat moeten we echt zien en doen
- visum voor costa rica ,moet je in en uit TICKETS hebben want we reizen met de bus
- we willen een trekking doen ,welke?
Nicaragua - zelfde vragen net als hier boven

Ik hoop dat julie mij an helpen.

MVG The Meosky

Bij mij is er nog nooit naar tickets gevraagd bij het in- en uitreizen van Costa Rica, maar aangezien het overal vermeld staat en wil je het zeker weten kun je vast je bustickets online kopen als je enigszins weet hoe je gaat reizen. Ik zorg er wel altijd voor want je zult maar net zien.

Een week Costa Rica… Wat moet je gezien hebben… Ik ben vanuit ons (iets ten noorden van Dominical) al twee dagen kwijt aan reizen naar de grens met Nicaragua met de bus :wink: Een week is heel weinig tijd. Je kunt denk ik niet meer dan één bestemming aan doen en kies iets wat logistiek gezien handig is. Je zult vaker over moeten stappen en let op als je moet overstappen: de aansluiting is vaak op een ander busstation dan waar je aankomt. Ik ben twee keer met Ticabus vanuit San José naar Nicaragua gegaan, goede ervaringen mee gehad. Je kunt in Nicaragua uitstappen in Rivas (voor Isla de Ometepe of San Juan del Sur), Granada en eindstation is Managua. Ik verbleef in Aldea Hostel in San José, op loopafstand van het station van Ticabus. Ik heb geen ervaring met de grensovergang bij Panama.

Als je dat nog niet gedaan had kijk ook op de landenfora van Nicaragua en Costa Rica, vooral op de laatste staat veel praktische info en inspiratie. Post daar ook je vragen mbt de landen in kwestie. Informeer ter zijner tijd naar de condities van de wegen als jullie van de ene bestemming naar de volgende willen reizen. Storm Nate heeft wat sporen achtergelaten.