Op 16/04-09 via Brussel naar Mexico vertrokken. Vanuit Breda is Brussel een goede optie. Echter vliegen met de XL France, met 'n Airbus 330-300, was dat niet
. En dat is toch geen sportvliegtuigje >>>. In de brochure werd gesproken over extra beenruimte en ruime lederen stoelen. Nou als je klein bent, en tenger dan was het nog krap. Ik zelf ben 1,69 mtr maar zat rechtop al met m’n knieën bijna tegen de stoel van m’n voorbuurman/vrouw. En als de persoon voor je z’n stoel naar achteren zet dan kon je er nauwelijks uit komen. En dat gold voor het hele vliegtuig. Upgraden kon niet want die mogelijkheid was er niet net zoals bijv. bij Martinair voor € 65,= p.p. Na 11 uur in een dwangbuis gezeten te hebben kun je niet spreken van een comfortabele vlucht. Verder sprak het cabinepersoneel uitsluitend frans. Niet erg want met engels kom je ook een eind maar… Er waren er bij die niet eens engels kende, laat staan nederlands, terwijl er veel nederlanders en niet-frans-sprekende belgen instapten. En dat voor een intercontinentaal georiënteerd vliegbedrijf. Je kon, tegen betaling, extra drankjes nuttigen als je dat wilde. Mooi, voor het slapen nog even een slaapmutsje:slapen:. Nou niet dus want in het hele vliegtuig had het personeel geen wisselgeld. Geen goede zaak m.i. Kijk als je iets beloofd dan moet je dat ook waar maken. Kortom, een volgende reis maak ik niet meer met XL France
.
Wij vlogen ook voor de eerste en tevens de laatste maal met XL France.
Inderdaad GEEN beenruimte en veel te smalle zeteltje. Had pijn aan de gewrichten van de heup gedurende 1 week vakantie.
Wij hebben extra dekentjes gevraagd om op onze stoel te leggen omdat wij gewoon metalen knobbels voelden.
Met Martinair hebben we meerdere malen gevlogen en nooit een probleem gehad.
De nederlandse taal zijn ze inderdaad niet machtig en spreken enkel frans.
Dus NOOIT MEER met XL France.
Tja xl airways hier in Belgie noemen we het AIR SARDINE,maar als ik het uitreken we gaan drie a vier maal per jaar naar Phuket spaar ik heen en terug ongeveer 16 uur reistijd uit door de directe vlucht,ja het zit heel krap en de klantvriendelijkheid is niet optimaal ik dacht dat Martinair slecht was maar het is pure luxe tegenover xl airways,ze hebben een groot voordeel tegenover Martinair ze vliegen doorgaans altijd op tijd.De catering is echt wel onder alles,drank kan je wel de ganse vlucht gratis krijgen zolang er is tenminste,open bar in the back of the plane.