Ervaringen met Vueling

Ik heb al een aantal keren met veluling gereist.
Echt super.
Vooral stoelreserveren en op de terug reis gewoon aan een zuil. Geen lange rijen voor het inchecken. Service aan boord is ook zeker goed.

Laatst mee naar Valencia gevlogen. Prettige maatschappij maar weinig beenruimte maar het personeel is heel aardig en dat maakt een hoop goed.

Al eerder genoemd maar het Engels was heel slecht te verstaan.

Voor de volledigheid: Vueling en Clickair zijn sinds juli 2008 gefuseerd. Iberia is met 45% de grootste aandeelhouder.

overigens vond ik het grondpersoneel ( denk aan incheck e.d.) niet heel aardig…

ik vind het een zeer slechte maatschappij nooit meer

het volgende

vlucht geboekt van Barcelona naar Vigo zonder koffers alleen cabine bagage echter enige dagen voor vetrek besloten om toch een koffer meetenemen.
site bezocht die gaf aan met klanterservice bellen staan twee nummers
enige keren gebeld met beide maar alleen maar in de wacht gestaan 1x
zels 15 minuten toen een email gestuurd kreeg een niets zeggend mailtje
wij nemen zo snel mogelijk kontakt op (is nu 26 dagen geleden)
koffer nu ingechecked op Barcelona a eur 20 kon niet gelijk voor de terug reis!!!
4 dagen later problemen met de vulkaan as ik bellen met de nummers op de site weer niets totale stilte alleen maar in de wacht, gebeld met het hoofdkantoor nada
in gesprek , mail gestuurd vanuit Spanje weer geen antwoord, ten einde raad maar de trein genomen van Vigo naar Tarragona.
email gestuurd na thuiskomst weer een niets zeggen mailtje

mijns inzien moet een vliegmaastschappij ten alle tijde bereikbaar zijn
maar dit bedrijf wil alleen maar verkopen en voor de rest niets totaal geen service te gek voor woorden

Er staat heel duidelijk in de site van Vueling: OPGELET als je later alsnog een koffer wilt inchecken dan betaal je 20 € bij de balie. Dat u daarna gaat bellen en mailen is totaal overbodig, u had goed moeten lezen en de koffer tegen betaling gewoon bij de balie moeten inchecken. Bij alle low costs maatschappijen werkt dat op deze manier.

is pure bullshit en heeft niets te doen met een koffer bijboeken men moet gewoon bereikbaar zijn zoals alle vliegmaatschappijen ,ze geven 2 nummers in Nederland en 2 om vanuit Spanje te bellen, een keuze menu en dan wachten , wachten en wachten er gebeurt niets.
ook op mailtjes krijg je snel een antwoord (bedankt U hoort zo snel mogelijk van ons!!!) in mij geval al dus bijna een maand (3 mails gestuurd)

Heb regelmatig gevlogen met Transavia/Ryanair en daar is men gewoon bereikbaar en kan je een vraag stellen ,zelfs een koffer bijboeken.

Ik vind het helemaal niets en vlieg nooit meer met deze maatschappij en zoveel goedkoper is men ook niet ik vlieg met mijn vrouw bij Ryanair van Barcelona naar Santiago de Compostella voor eur 125 incl koffer ,bij deze lowbudget moest ik 220 eur betalen
oh ja 3 maanden van te voren geboekt dus ruim op tijd.

Het Engels wat men spreekt is zeer slecht (bemanning is niet te verstaan)

de groeten

Vreselijk slechte ervaringen met Vueling
Begin april kon onze reis niet doorgaan omdat het luchtruim dicht zat vanwege de vulkanische aswolk. De keus was of een nieuwe vlucht of geld retour. Eerder dan oktober 2010 zouden wij niet kunnen, maar Vueling vond dat we binnen 3 maanden moesten vliegen, dus kozen we voor geld retour. Dit heeft veel mails en veel dure telefoongesprekken gekost, 0,50 per minuut!
In het laatste gesprek kreeg ik te horen dat het geld (te weten 672,50 euro) binnen 1 week zou worden gestort op onze rekening.
Vervolgens krijgen we een mail dat we maar 420 euro krijgen. Weer sturen wij een mail. Hierop krijgen wij een bericht dat we niet voor vergoeding in aanmerking komen omdat de reden van annuleren niets met de Vulkanische stofwolk te maken zou hebben.
Vervolgens weer een mail gestuurd en in Capslock aangegeven dat het alles met de aswolk te maken had, maar tot op heden niets meer van Vueling vernomen.
We zijn ruim 2 maanden. Ik vind het ronduit schandalig!!
Ik denk nu heel erg aan het inschakelen van een ombudsman / programma o.i.d…

Afgelopen oktober met Vueling vanuit Schiphol naar Sevilla gevlogen. Je merkt wel dat het een low-cost maatschappij is. Aan boord is niets inbegrepen en de helft is niet voorradig. Op de terugweg hebben wij dus op het vliegveld in Sevilla flesjes drinken gekocht na alle controles.

Op de heenweg en de terugweg wel vertraging gehad maar viel nog mee (half uurtje zoiets). Alleen heel vervelend dat we niet geïnformeerd werden en maar stonden te wachten bij de gate om te boarden.

Het is inderdaad een partnermaatschappij van Iberia, was bij ons een combinatievlucht. Als we dat hadden geweten hadden wij ingecheckt bij de balie van Iberia, stond namelijk een minder lange rij.

Wat een tent. Ik ben vrij lang lang en kon me niet bewegen vanwege het gebrek aan beenruimte. Het omroepen is nagenoeg niet te verstaan.
De lage prijs is de goedmaker

Kun je thuis ook al je retourticket uitprinten (domme vraag misschien maar dit is de eerste keer dat ik ga vliegen met een op internet geboekte vlucht).
En klopt het dat je naast je trolley nog een handtas mag meenemen als handbagage en hoe streng zijn ze dan wat betreft afmetingen en gewicht van je handtas (Vueling)?
Alvast bedankt voor een reactie,

groet Joan

Hoi, Je ticket kun je altijd uitprinten. Maar weet niet of jij je ticket of boarding pass bedoelt ?
Maar meestal als je online boekt krijg je direct de bevestiging.

Dit staat op hun site qua bagage. Als het erop staat zullen ze zich hieraan moeten houden
Hoeveel stukken bagage mag ik als handbagage meenemen?

Het meenemen van veel stuks handbagage maakt het plaatsen ervan aan boord moeilijk en kan ongemakken en vertraging veroorzaken. Als we allemaal voldoen aan de regels van handbagagebeperkingen zijn we socialer met de medepassagiers en daarmee verbeteren we het comfort aan boord en de instaptijden.

Je mag aan boord 1 stuk handbagage meenemen dat maximaal 10 kg weegt, met maximumafmetingen van 55x40x20 cm. Bovendien mag je één enkel tweede stuk bagage meenemen met afmetingen van wezenlijk minder dan 55x40x20 cm, zoals bijvoorbeeld een kleine koffer, of een damestas of een foto- of videocamera.

Deze voorwaarden zijn onderworpen aan beschikbaarheid van ruimte. Aan de gate, worden de afmetingen van de handbagage gecontroleerd en je mag alleen instappen als je bagage voldoet aan de normen van de luchtvaartmaatschappij, kortom het maximumgewicht (10 kg), de bepaalde afmetingen (55x40x20) en het aantal (zie afdeling bagage in onze vervoersvoorwaarden) mogen niet overschreden worden.

De passagier die niet aan deze handbagagenormen voldoet, dient een bedrag van 25 € per traject en koffer te betalen (alleen met bankpas te betalen) en de koffer zal ingecheckt en in de vrachtruimte vervoerd worden, onafhankelijk of hij/zij al een andere koffer gefactureerd heeft.

Goeie reis :wink:

Dank voor de uitgebreide reactie; ik had het bagageverhaal wel gelezen op hun site maar mijn trolley blijkt 58 cm te zijn en iemand schreef ergens dat ze wel een marge van 5 cm hanteren maar ik zou het wel heel vervelend vinden als ik het alsnog als ruimbagage mee zou moeten nemen en met die marge zou het dus geen probleem zijn. Eigenlijk is mijn vraag dus of die marge inderdaad wordt gehanteerd. En het begrip handtas is natuurlijk ook nogal ruim. Bovendien staat er op het reserveringsblad niet dat je nog een handtas mag meenemen??? (er staat dat je maar 1 stuk mag meenemen!) terwijl er elders dus wel staat dat je ook nog een handtas mag meenemen.

Ik bedoel de boarding pas die je een week van te voren kunt uitprinten Ik ga 5 dagen dus kan ik dan ook de retour boarding pas al uitprinten voor vertrek?

Van die marge, weet ik niet hoe streng ze zijn. En die handtas, je kunt eventueel denk ik wel uitprinten wat er op de site staan, mochten ze erover zeuren.

Ik weet bv wel dat sommige maatschappijen zoals bij Transavia, ze wel moeilijk doen en je maar 1 stuk bagage mee mag nemen en dat de handtas dus in de handbagage moet. Maar Vueling weet ik zo niet.

Dat inchecken, als je zegt dat je 7 dagen voor vetrek al kunt inchecken, dan lijkt het me logisch dat je de boardingpas voor de terugreis ook kunt uitprinten.

Sorry dat ik niet met alles kan helpen zo, misschien iemand anders wel meer weet. Anders kun je de maatschappij misschien mailen ivm die bagage ?

dank voor je reactie; heb voor de zekerheid toch maar een kleinere trolley aangeschaft,

groet Joan

Beste Joan,

Eind augustus vlieg ik voor het eerst met Vueling en ik heb hetzelfde probleem als jij. Ook ik wil alleen handbagage meenemen. Nou is mijn koffer 50x36x23. Het probleem zit dus in dikte van 23 cm.

Nou heb ik gekeken naar koffers met een dikte van 20 cm. Daar zijn bijzonder weinig van.

Ik vroeg met af hoe jouw ervaring ermee is? Hanteren ze die “5 cm speling”? Zou ik mijn koffer mee kunnen nemen en hoe streng zijn ze met het controleren?

groet,

Slee

Hallo Slee,

ik heb bij de Kijkshop een trolley kunnen vinden die binnen de maten valt. Ik begreep van mijn dochter die inmiddels met Vueling heeft gevlogen dat ze niet moeilijk deden over haar te dikke sporttas (maar hij was niet zo vol dat ze hem niet tot 20 cm kon samendrukken)… Ik ben zelf nog niet weggeweest maar zal mijn ervaringen delen als ik weer terug ben.

groet Joan

Beste Joan,

Ik ben al terug en misschien kan ik jou (en andere) mijn ervaring met Vueling delen.

Ik nam uiteindelijk mijn te grote handbagage mee. Ik schat dat mijn koffer, inclusief wiel, 25cm dik is (20cm toegestaan). Hij paste in het bakje, dus er is inderdaad enig speling. Hoeveel exact kan ik niet zeggen.

Verder werd zowel op de heenreis als terugreis niemand gecontroleerd. Er stond niet eens iets waarmee ze konden controlen. Ik had hierop nog gelet.

Verder waren mijn vluchten prima. Er is geen entertaiment of luxe, maar daar hou je van te voren rekening mee. De basic stoelen zijn aan de krappe kant. Als je langer bent dan 1.80, is er de optie om DUO of XL of gangpad te kiezen. Dit tegen een vergoeding.