De meest klantonvriendelijke luchtvaartmaatschappij.
\1.En dan gaat het niet om dat je geen enkele consumptie van ze krijgt…maar het gebrek aan souplesse dat niet te gelovenis.
Bijvoorbeeld: een vriendin wil twee kleine katjes meenemen (45 euro per stuk, en ze doen er helemaal niets voor)naar Griekenland. De mand voldoet niet aan de eisen, kittens mogen samen maar ze zijn al 6 maanden oud. Mag niet. Zij wordt zo onderdruk gezet dat ze uit angst niet durft te weigeren om een retour voor ze te kopen hoewel de katten niet terug zullen vliegen.
2. Ik wil naar Corfu vliegen.
Bij de gate pas wordt me duidelijk gemaakt dat ik het vliegtuig niet in mag. Mijn paspoort is 3 weken verlopen. Maar het is toch een Shengenland? Dus dat paspoort dient er toch alleen toe om duidelijk te maken dat ik de persoon ben die op het ticket vermeld staat? Antwoord: dat zijn de regels! we kunnen anders moeilijkheden krijgen. De gate is zo ver weg dat er geen tijd is om een noodpaspoort te regelen. Dus ik blijf achter.
Navraag gedaan bij de marechausse: Nee hoor van ons hoeft het niet, een geldig paspoort. Navraag bij de KLM: Nee hoor wij laten voor een Schengenland ook wel eens mensen toe met alleen een rijbewijs en zelfs wel eens met alleen een creditcard op naam. Ze kunnen dus helemaal geen moeilijkheden krijgen. Maar Transavia verschuilt zich achter niet-ter-zake-doende regels, Daar sta je dan en hebt het nakijken.
3. Twee kinderen laten begeleiden (per reis 50 euro per kind). OK dat is nu een:beef:maal zo. Heenreis alles goed Terugreis: zitten ze niet eens naast elkaar!
Vreselijke maatschappij.
Dat verhaal over de kittens is inderdaad niet sympathiek :(, maar eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal waarom je überhaupt met een verlopen paspoort zou gaan (proberen te) reizen.