Ik wil vanaf oktober een aantal maanden naar Spanje voor een taalcursus. Ik heb al eerder een cursus Spaans gevolgd in Mexico en weet dus welke organisaties de reizen aanbieden. Ik ga het inprincipe zelf regelen deze keer en ben dan ook specifiek opzoek naar ervaringen met taalscholen zelf, verblijf en het leven buiten de taalschool.
Graag wil ik ervaringen horen over Salamanca, Madrid, Sevilla, Malaga, Cadiz en de Canarische Eilanden. Ik sta ook open voor andere opties als het maar geen regio’s zijn als Catalonië, ik wil mij namelijk eerst richten op het goed spreken van het gewone Spaans.
hallo,
Ik woon en werk in Andalusië en heb zelf Spaans geleerd (en examen gedaan, nivel B2) bij een kleine talenschool in de buurt van Málaga. Zij hebben een grote varieteit in het cursusaanbod van intensieve cursussen, privéles tot groepslessen. De lessen kunnen zelfs aangepast worden aan jouw wensen. De school heet Axalingua en ligt in Colmenar. Dit is niet aan de kust, maar iets het binnenland in en biedt vele mogelijkheden om naast Spaans leren andere activiteiten te ondernemen. hun website is Axalingua.com. Wie weet vind je wat. Succes!! Denise
Ik heb afgelopen zomer in Valencia gezeten bij IH Espanolé. Valencia stond niet in jouw rijtje maar ik kan het je zeker aanraden, zowel qua stad als qua school. Als je meer info wilt stuur mij een berichtje!
Ben nu zelf aan het kijken voor een taalcursus in Salamanca voor komende zomer.
Ik zat op Taronja School. Is heel leuk. Elke week hebben ze activiteiten, o.a. TANDEM (taaluitwisseling, elke dinsdag), Paella Party ( elke maandag) en gratis kooklessen met chef Nando!
Als je meer info nodig heb, kan je op deze site klikken: