Ervaringen met Super 8 Motel (Gardiner, Montana)

Als je een hotel/ motel reserveert is het gebruikelijk dat je je credicard als garantie afgeeft. En ze zeggen erbij dat je voor die en die datum/tijd kunt annuleren. We hebben ons precies aan de regeltjes gehouden en geannuleerd zoals voorgeschreven. De reserverings- en annuleringsnummers precies opgeschreven en de naam van de betreffende persoon. Bij thuiskomst bleek toch de credicard belast te zijn. Natuurlijk email gestuurd naar het hotel. Maar wat zeggen die doodleuk? Sorry het cancel nummer klopt niet, dus einde verhaal. Mooie boel is dat. Weg geld. Dat gebeurde bij SUPER 8 MOTEL in GARDINER Montana.

En wat doet de creditcardmaatschappij?

Precies. Creditcardafschrijvingen kun je relatief simpel terugdraaien. Neem z.s.m. contact op met jouw bank en/of creditcardmaatschappij!

Zeker als jij het cancelnummer exact hebt overgenomen in het bericht naar het hotel sta je sterk in je schoenen in dit geschil!

Daarmee ben ik nog in discussie, moet eerst een formulier betwiste transactie invullen.

Aha, je schreef: “weg geld”, maar zo ver is het dus gelukkig nog niet. Komt vast wel goed!

Blijf toch hoop houden, anders blokkeer ik de afschrijving van de rekening.

Pluimpje voor VISA, want nadat ik een formulier “betwiste transactie” (downloaden van de site) had ingevuld werd het bedrag direct gecrediteerd. Hopelijk blijft het ook zo.

Goed bericht!

Ja, dat doen alle credit kaart maatschappijen. Ze gaan nu dus een onderzoek doen. Kan even duren.

Wij hebben zelf een keer een (onterechte) tip op een restaurant rekening laten terug draaien, want de bedienster had zelf er een leuk bedrag van gemaakt. Dit gebeurde bij een restaurant vlakbij “Houston we have a problem” Nasa centrum te Houston.
Creditkaart zeker met pin is gewoon veilig.

groet uit een heet en zonnig Zuid Afrika:zon02:

Krijg je dan geen transactiebon bij je creditcard? Ik zou niet willen betalen zonder! Dan kun je zelf tenminste nog aantonen dat de betaling niet klopt (los van de restaurantrekening).

Klopt, maar achteraf was toch het tipbedrag veranderd. Dus dat was een eitje voor credit maatschappij om dit terug te draaien. We hadden inderdaad bewijs.

:zon02:

Ja, alles bij elkaar heeft het heel veel moeite gekost om het ongedaan te krijgen. Aanvankelijk volharde VISA in het standpunt van MOTEL 8 dat er wel degelijk gereserveerd was en niet korrekt geannuleerd. Gelukkig had een klein notitieboekje waarin ik dagelijk belangrijke momenten opschrijf. Met een kopie daarvan en de verklaring van mijn reisgenote probeerde ik het tegendeel aan te tonen. En dat is nu al zeker drie maanden geleden en soms is geen nieuws goed nieuws. Dus we blijven hopen.
Een les die we deze reis bijna 100% hebben toegepast is: alles kontant afrekenen en zorg dat je genoeg geld uit de muur haalt van te voren. Ook bonnetjes zorgvuldig bewaren.