Ervaringen met San Francisco International Airport (San Francisco, VS)

Ik heb een keer een aantal nachten achter elkaar op San Francisco airport geslapen: het was hoogseizoen en alle budget accommodatie zat nacht na nacht vol: als je 's ochtends op die adressen kwam, stond er al een lange rij wachtenden buiten…

Het was er niet slecht vertoeven en zeker veilig.
De werkwijze is als volgt: je laat je bagage in een “locker” achter en neemt alleen een “day-pack” mee en neemt voor een klein bedrag een bus naar het centrum (half uurtje, geloof ik). 's Avonds kom je weer met de airport bus terug. Je loopt nu met je daypack door de security check (fijn idee dat iedereen om je heen door die check geweest is) en neemt je bagage uit je locker. Je kunt nu wassen en tandenpoetsen in een wc en je slaapzak uitrollen op de banken. Eventueel doe je je bagage 's nachts weer in de locker.

Ik had een keer een dag vertraging met KLM en twee personeelsleden van SF-airport/NWA moesten zich over ons ontfermen. Hele slechte afhandeling. Ze komen niet zelf op het idee dat wachtende passagiers na een paar uur iets te eten/drinken willen, alleen maar omroepen door de intercom die nauwelijks werkte (uiteindelijk toen de gezagvoerder dit merkte, is hij op de desk geklommen en schreeuwde wat er aan de hand was, wat veel beter werkte), we werden om de douane heen naar de hotelshuttels gebracht (we stonden dus zonder visum weer op Amerikaans grondgebied!?), mensen in de hotelshuttels stoppen ging chaotisch, de volgende dag moesten we al snel uitchecken, maar ze kunnen zelf niet bedenken dat een heel vliegtuig niet in de hal gaat zitten met koffers (op onze suggestie werden speciale kamers als bagage-opslag geregeld). Toen we uiteindelijk gingen vliegen kregen we wel een zooitje compensatievouchers, geen ticket. Uiteindelijk bij de gate stonden we dan zonder ticket: “Ach, inmiddels ken ik jullie wel, loop maar door.”

Vliegveld zelf is redelijk simpel, ziet er strak uit, paar winkels, that’s it!

Dit commentaar past meer bij “Ervaringen met vliegmaatschappijen - KLM”

Nee, want het personeel was van de luchthaven, niet van KLM.

KLM kon er verder weinig aan doen dat het defecte onderdeel helemaal uit Amsterdam moest komen.