Ryanair vliegt voor een habbekrats naar Riga. Mijn vraag: hoever is dat vliegveld van Riga? Hoeveel kilometer is het en hoe lang doe je hier over, wat zijn de opties (trein? bus?) en hoeveel kost het?
Tips welkom!
Ik ben er weliswaar met Cityhopper geweest, maar aangezien Riga maar één vliegveld heeft maakt dat weinig uit. Wij hebben gewoon een taxi genomen, dat is een rit van een kwartiertje, ik meen me te herinneren dat ons dat vijf lati kostte.
Leuke stad overigens!
Kun je wel, laten we zeggen, 4 of 5 dagen zoet zijn in Riga, denk je?
Daar hadden wij destijds geen problemen mee. Drie dagen in de stad zelf, en een dag een auto gehuurd en o.a. naar Cesis gereden. Een of twee dagen extra hadden we best op weten te vullen.
ik ben afgelopen zomer met ryan air naar riga gevlogen. binnen een kwartier sta je buiten met je tas. tegenover het vliegveld is een bushalte, daar kun je voor weinig met de bus de stad in. maar er zijn ook taxi’s die volgens mij weinig kosten. volgens mij waren wij met 20 minuten bij ons hostel.
ik zou zeggen 3 dagen riga is meer dan genoeg en als je daar bent moet je niet vergeten naar de bunker te gaan en te schieten (www.rigaoutthere.com) is erg gaaf! ![]()
Kom net terug uit een heeeeel koud Riga(kouder dan -20 overdag/-30 in de nacht). Mooie stad waar grauwe Sovjetbouwsels en fantastische middeleeuwse art-nouveau bouwwerken elkaar afwisselen. Waar extreme rijkdom en toch ook wel heftige armoede in schril contrast met elkaar staan. Je kan je daar iig wel een aantal dagen vermaken. Ik ben er 2 dagen geweest en had nog wel langer willen blijven.
Je kan vanaf het vleigveld met de taxi naar de stad, zal een kwartiertje zijn denk ik. Wat je kwitj bent weet ik niet, maar volgens de tarieflijst die op de taxi’s staat is het 0,50Ls/Km.
Je kan echter ook, zoals ik heb gedaan, recht tegenover de terminal op lijnbus 22 stappen en een kaartje kopen naar het oude centrum. Uitstappen bij de centrale markt, vlakbij het CS. Dat kost je 0,70Ls en duurt ongeveer 15-20 minuutjes. Bijkomend voordeel: Je kan nog beetje leuk contact maken met de lokale bevolking…
Mocht je nog wat willen weten, let me know ![]()
Met Rayanair gevlogen naar Riga (voor een driedaagse wandelvakantie in de regio van Segulda).
Op vliegveld wat geld gepind. (1 lets is ongeveer € 1,50)
Aan de overkant van het plein vóór de vlieghaven is een bushalte. Bus vertrekt regelmatig. Kaartje naar centrum (nabij station) kan je bij de chuaffeur kopen en kost 0,70 lets p.p.
Reis naar centrum duurt ongeveer 20 minuten.
Treinreis (met dieseltrein) was apart. Eerst kaartjes gekocht bij het stationsloket (prijs ongeveer 1,50 lets) Reis duurde ongeveer 75 minuten.
In Segulda aangekomen eerst even bagage op onze hotelkamer gedropt.
(Hotel Kakatis € 17,50 p.p.p.n.) Helaas om 22.30 geen eten meer te krijgen in hotel. Het dorp ingegaan en daar in een (in naam) nachtclub een heerlijke bak goulashsoep kunnen bemachtigen. Nachtclub was overigens een gewoon café en in het weekend kon je er dansen. Wel iets teveel portiers aanwezig daar, iets luguber was dat ook “polis” daar als portier fungeerde; inclusief pistool plus handboeien. In de regio aangenaam gewandeld en het was prima dineren in Segulda (gemiddeld 4 lets p.p.). Kortom…een heerlijk weekend!