Ryanair vliegt voor een habbekrats naar Stockholm. Mijn vraag: hoever is dat vliegveld van Stockholm? Ik weet dat het ongeveer 70 km. is, maar hoe lang doe je hier over, wat zijn de opties (trein? bus?) en hoeveel kost het?
Tips welkom!
je bent in een klein uurtje in de stad wat de mogenlijkheden en kosten zijn kan ik echter niet zeggen aangezien ik door vrienden werd opgehaald
goedkoop is het zeker ik vloog vorig jaar in mei voor €5 retour vanaf weeze
groet dirk :chin:
Afgelopen jaar iets van 40 euro betaald voor een retourtje vliegveld T-Centrale Stockholm. Soms stopt de bus o bus de Scania fabrieken, maar dat is maar om de zoveel keer.
Sorry, het gaat mij specifiek over het vervoer van en naar het vliegveld bij Stockholm waar Ryanair op vliegt.
Ik bedoelde met mijn reactie ook het traject Skavsta (Airport) - Stockholm centrum (T-Centrale = het centraal station).:dag:
Bedankt, ik snapte het niet helemaal want ik ben daar nog nooit geweest…
:wereld:
Mag je een retourtje op verschillende dagen gebruiken, m.a.w.: mag je de terugreis op een andere dag maken als de heenreis?
Ja, het busretourtje kan een paar dagen later voor de terugreis gebruikt worden. Je moet het volgens mij wel aangeven, maar dat weet niet meer helemaal zeker.
Stockholm zal je zeker bevallen, want is een erg mooie stad.
RosaArbil,
Op de site Flygbuss till/från Sveriges flygplatser - Flygbussarna staat dat je er met de bus 1 uur en 20 minuten over doet (Skavsta Airport en Stockholm City). 79 kronen (ong. 7euro50) kost een enkeltje en 158 kronen (ong 15eur) een retourtje. Vooraf kaartjes bestellen is alleen mogelijk met creditcard. Bijkomend voordeel is dat de bus wacht als een vlucht vertraagd aankomt.
Andere optie: The local train station in Nyköping is 7 km away. Take a taxi for a fixed price (about SEK 200) or the local bus no. 515 or 715 for approximately SEK 20 to/from the train station.
Stockholm is een mooie stad. Goede tip is om daar een meerdagenkaart te kopen openbaar vervoer. Je kan dan ook nog met de veerboot (zonder bij te betalen) naar het eiland waar Skansen op ligt. Dit is een erg mooi openluchtmuseum inclusief dierentuin. Je betaalt er 10 euro voor een hele dag! Kortom Zweden is niet met alles duur!
Geniet van Zweden!