Ervaringen met reizen in Krugerpark

hallo
wie heeft er ervaring met het reizen in het krugerpark en weet een leuke route? Ik heb samen met mijn vriend een 4x4 auto met tent op het dak gehuurd en we willen flink wat wild spotten in het park, wie heeft er leuke tips??

Hangt er vanaf wanneer je gaat,bedenk wel dat wanneer je in de zomer(Daar december/Januari)gaat er dan veel groen is wat je uitzicht knap belemmerd.En om ín de schemer bij de drinplaatsen te zijn zul je met een safari tour moeten omdat je 6 uur uit het park moet zijn.
Gr.Simpele

Een mooie trip doorkruger is van Malenane Lower Sabie over de H4-1 naar Skukuza dan naar Satara om dan langs de olifantsrivier om bij Phalaborwa kruger te verlaten. Mocht je nog tijd over hebben is het zeker de moeite waard om dan via Punda Maria terug te keren naar de bewoonde wereld. Dit bovenste gedeelte zijn heel min toeristen hier wordt het wild het minste opgejaagd.
gr. Jan

Een 4x4 heb je in Krugerpark niet nodig. Het zijn gewone asfaltwegen en wat zandwegen, maar goed te bereiden met een gewone auto. Je mag niet van de paden af en er is een max. snelheid.
overal zijn kampen waar je kan kamperen, of een huisje kan huren.

Als je in de Z.A. Zomervalantie gaat(december/januari) moet je zeker reserveren bij www.sanparks.co.za.
Als je geen geboekte slaapplaats heb, moet je weer het park uit.
suc6 met plannen en Geniet.:zon02:

inderdaad niet vergeten te boeken als je in december gaat, de wegen zijn grotendeels verhard. Mocht het wild je tegen vallen in het Kruger (wat kan door de grote oppervlakte en idd veel groen) dan kun je ook nog uitwijken naar een privepark. 4x4 is overbodig want je mag niet van de paden. Je mag officieel ook niet uitstappen maar er is niet heel veel controle. Lower Sabie is een leuke camping, wel erg veel muggen en vliegen 'savonds. De route zoals Jan hierboven beschreef vonden wij ook de beste

veel plezier,

ps: thsukudu game lodge vonden wij ook erg leuk, fijne mensen en een leuke plek om een dag of twee te blijven. Dit is net buiten Kruger. Voor de Cheeyah moet je niet gaan want die is overleden heb ik begrepen.

Quote: Je mag officieel ook niet uitstappen maar er is niet heel veel controle.

Je MAG NIET uitstappen en dat zou ik ook maar niet doen, maar er loopt gevaarlijke dieren rond en kunnen best mensen doden.
Dus NOOIT uitstappen, maar alleen in de beveiligde plekken kan dit.

:cheer:

deze route deden wij door het krugerpark

we willen flink wat wild spotten in het park

rustig rijden , grondig de omgeving observeren , en je op voorhand wat informeren naar de habitats en gewoontes van de dieren zal de slaagkansen al wat verhogen .

wij deden +/- 450 km in het krugerpark en haalde een gemiddelde snelheid van 13.3 km per uur …

W&A