Krugerpark zonder auto?

Hallo allemaal!

Heeft iemand ervaring met het krugerpark bezoeken zonder auto? Bijvoorbeeld bij het Lower Sabie kamp staat bij ‘how to get there’ alleen de route die je moet rijden, maar niks over shuttle’s o.i.d.

Sander & Niels

wat wil je gaan doen in het krugerpark? ik neem aan dat het je bedoeling is om wildlofe te spotten, en daarvoor zul je echt je verder moeten komen dan een van de kampen. het is echter niet mogelijk om zomaar te voet door het park te lopen…

je hoeft niet perse een auto te huren, je kan ook ergens een tourtje boeken. voordeel daarvan is dat je een kundig gids bij je hebt, die je kan helpen met het spotten van wildlife, en je wat over de dieren kan vertellen. bovendien zit je dan in een hoger voortuig dan een normale personenauto, en zie je meer. wellicht is dat iets voor jullie?

In Zuid Afrika heb je echt een auto nodig, anders kom je nergens. Er is wel een BAZ bus, waar je mee kan rond rond rondtoeren, maar die heeft specifieke routes. www.bazbus.com/.
En ook in Kruger Park is het wel handig om een auto te hebben, lopen mag je daar niet zelf, te gevaarlijk met al die wilde dieren. Wel kun je daar een safari boeken voor een paar uur. Maar kom je in en uit het Park??
Of een our boeken die naar het Kruger park gaan en erin natuurlijk.

Maar gaan jullie alleen naar Kruger of wil je nog meer van het land zien??
suc6:zon02:

Hoi Sander & Niels,

Shuttles rijden niet op het Kruger park. Wat je wel zou kunnen doen is bijv. overnachten net buiten het Kruger park, en dan daar een georganiseerde dagtocht boeken (full day Kruger safari).

Begrijp ik dat jullie liever niet zelf rijden door het Kruger? Persoonlijk vind ik dat een van de leukste momenten: zelf rijden en bepalen waar en hoe lang je stopt. Zelf een route uitstippelen etc.

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Bedankt voor de snelle reacties!

We reizen inderdaad met de Bazbas en wilden tussendoor graag ook het krugerpark zien. Ik heb even op tours gezocht en dat lijkt me inderdaad het verstandigst. Auto huren is lastig omdat voor vertrek ik misschien net mn rijbewijs heb, maar dat valt nog te bezien.

In ieder geval bedankt voor de tips en we gaan op zoek naar het liefst een meerdaagse, mooie tour. (Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom:D)

Sander

Dan zou ik zeker Hazyview aandoen: vanuit hier kun je makkelijk dagtochtjes boeken naar Kruger. Wanneer je budget ook een factor is en je zoekt een gezellige backpackerslodge, dan kan ik de Gecko bushpackers lodge aanbevelen.

En doe ze de groetjes daar :slight_smile:

Corné.
Amukela Game Lodge.

www.amukela.com

hebben redelijk betaalbare tours die kant op die een dag of 5 duren.

Vorig jaar waren wij in Zuid Afrika. Wij hadden wel een auto en verbleven ook in backpackers.
Kruger view backpacker vonden wij een hele leuke bp en is in Komatipoort. Je kan daar tours boeken naar kruger of Swaziland, kijk even op
http://www.krugerview.com/index.htm
Timbavati is er nog eentje dat we kunnen aanraden, maar hier is het wel best dat je reserveert, want het is er snel volzet
http://www.timbavatisafarilodge.com/index.html

Voor ons reisverslag en foto’s kijk op
http://www.astrixx.be

Groetjes en veel plezier!