Ervaringen met Rayong

Is er iemand bekend met de plaats Rayong?
Wij (4 pers) willen daar graag naar toe volgend voorjaar.
Graag hoor ik adviezen waar en aan welke beach we het beste kunnen gaan zitten.:zon02:

Groeten,
Tjitske

Ik zie dat er geen reactie komt op Rayong en dat is spijtig.Ik had graag ook wat meer geweten over Rayong en omstreken,omdat ik daar op zoek wil gaan naar een huis om er te gaan wonen.Alleen twijfel ik tussen Cha am en Rayong.Belangrijk vind ik het strand (heerlijk wit is meegenomen) en dat het rustig is (maar niet verlaten hé).Wie kan voor mij het verschil maken en wat bruikbare tips geven.

Ik heb wel een beetje ervaring met Rayong. Mijn toenmalige Thai vriendin gaf er 3 maanden les aan een middelbare school een soort van zomer cursussen.
Ik heb daar vier maanden een appartement gehuurd en in de avonden en weekends gingen we de omgeving verkennen. Mijn toenmalige vriendin is uiteraard Isaan zoals 95% van de Thai vriendinnen van Farang is. De meeste andere Thai vrouwen kijken ons niet eens aan. Maar dat was niet je vraag maar je moet dat zien als twee “buitenlanders” die in Ranong wonen. De Thai marine is er goed vertegenwoordigd en in de stad zelf worden er nog al wat conferenties gehouden ook door The Royal Thai Navy.
De stad zelf heeft een stuk of zes zeer grote hotels die niet duur zijn en iets buiten de stad zijn er een paar mooie stranden met een goed aangelegde infrastructuur en veel strand restaurants met levende vis in bakken die direct voor de gasten berijd wordt. De twee grote stranden die ik gezien heb zijn wit met zwerfvuil en alleen bezocht door Thai. Je zou kunnen denken dat het in de toekomst gaat “boomen”
Wat mij het meest tegen viel was het gebrek aan buitenlanders. I spreek wel Thai en een beetje Isaan maar ik miste het communiceren met Farang.
Ongeveer 15 km vanaf Rayong is het toeristische haventje Baan Phee waar je de boten kunt nemen naar Koh Samet. Wat door Georgessiam nog steeds steenvast wordt aan geprijsd als een paradijselijk eiland, maar dan wel voor de Bangkok middenklasse die de inmiddels dure bungalows bewonen.
Als mijn vriendin aan het werk was vond ik het stadje nogal saai en omdat ik alles lopend deed was ik voor de Rayong honden een vijand .Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik constant werd aangevallen door de honden die bij een Thai eigenaar en Thai huis hoorden. Misschien was het door mijn lengte en de kenmerken van een ander ras. Ik liep er echt met een stok rond en ik vind honden leuk en was ook nooit bang voor honden.
Mijn vriendin zei: “ze eten hier geen honden daarom hebben ze er zoveel”
Een goede rede zou kunnen zijn dat je er wilt wonen omdat je dan 400 kilometer van de Isaan familie van je vrouw vandaan bent 5555.
Ik zou zeggen huur een mooi appartement voor 4000 Bath per maand voor een paar maanden en beslist dan. Er zij 2 leuke avond markten en ieder half uur is er een “po nung bus” (eerste klas bus) naar Bangkok.

Bedankt voor de uitleg.Groetjes