Rayong stad

Beste mensen,

Ik heb een vraag over de stad Rayong. Is iemand daar ooit geweest? zo ja is er wat te doen of is het echt rustig en weinig gericht op buitenlanders. Ik vraag dit omdat ik ga studeren op Asian University (tussen Jomtien en Rayong gelegen) en ik tevens een part- time baan op een school als remedial teacher aangeboden heb gekregen in Rayong. Ik wil echter niet een een verlaten, saaie stad gaan wonen en twijfel dus of ik deze baan daar moet accepteren.

Dus mocht je daar geweest zijn/gewoond hebben zou je me dan even kunnen informeren over het leven aldaar?

mvg en vast bedankt

Ralf

Wij hebben in de buurt van Rayong gebivakkeerd (o.a. op Ko Samet) en de huurauto uit Rayong. Vrij grote stad, wolkenkrabbertjes en toch wel levendig. Niet zoals Pattaya (Sodom en Gomorra zeggen de niet-chr. Thai sommige buitenlanders na) maar daar zou IK niet willen verblijven.

En mocht het toch saai zijn: De bounty-stranden zijn vlakbij.

Kijk ook even op het Lonely Planet Forum, daar is meer over Rayong te vinden (o.a. in de FAQ’s).

hallo bovenwijzer

thanks for the reply. Ik heb de aanbieding gehad voor een school in rayong stad. Ko samet ben ik ook geweest wel leuk maar een beetje rustig mijns inziens. Ik heb de lonelyplanet site bekeken, echter niks over rayong kunnen vinden. (maar mss kijk ik er wel helemaal naast). Kun je mss de link doorsturen??

alvast bedankt

gr

Ralf

Ha Ralf, ik kijk nog even, heb me hoop ik niet vergist want ik ben op meerdere fora actief. Ik zou je sowieso adviseren je vraag ook op het ThailandForum van LP te stellen. Er zit daar toch veel meer internationale ‘expertise’.

Inmiddels gekeken.
Er zijn tientallen items over Rayong.
Gebruik je de SEARCH-funcie wel?
Forum openen, rechtsboven Search. Vul in Rayong.
In het volgende scherm kies je bij Branch uiteraard Thailand uit het drop-down menu.
Enzovoort.
Leuke job, lijkt me trouwens. Ik ben ook een tijdje remedial geweest. Voordat ik een echt vak ging doen;-)

hallo bovenwijzer

bedankt wederom voor je antwoord. Heb het inmiddels bekeken maar helaas niks of weinig over rayong town zelf!
Heb je dat werk ook in Thailand gedaan dan? Zo ja heb je een onderwijsachtergrond vanuit Nederland?
Je maakt me wel nieuwsgierig een echt vak??? en waar doe je dat in Thailand?

gr

RaLF

Ha Ralf, niet in Thailand.
Ja, onderwijsachtergrond maar geswitcht naar sport.
Dat ander vak: lang verhaal, maar ook een beethe ironie.

Hoe dan ook, succes met je zoektocht. Pattaya is ook niet echt ver, goedkoop vervoer, dus?
A.

hee bovenwijzer

Tja pattaya kun je daar ook ergens rustig wonen buiten de party scene. Ben daar 2 dagen geweest en het leek me niet echt een ideale stad om te studeren of te werken. Maar kan dit ook helemaal mis hebben.

ervaring met het wonen aldaar?

spijt me, ralf, pattaya ken ik niet in het levend lijf.
voor het overige ken ik de regio van een drie weeks bezoek in december en via de website van m’n dochter en vriend die er zes weken waren (in Thailand dan) op wereldreis.
http://www.edwinenmartine.com/joomla

tip: lonely planet forum