Ik zit er over te denken om via Nomads de tour Kaapstad naar Vic Falls & Mozambique te gaan doen.
Het lijkt me geweldig en heeft zo’n beetje alle hoogtepunten die ik graag zou willen zien.
Nu zit de Okovango Delta ook in deze tour.
Dit lijkt mij geweldig maar ook heel erg eng en daarom zou ik hier graag ervaringen horen.
Er gaan jaarlijks duizenden toeristen de delta in en die komen er volgens mij heelhuids weer vandaan maar toch blijft er bij iets knagen dat het niet veilig kan zijn om als klein mensje daar rond te lopen tijdens de game walks of in zo’n mokoro langs Hippo’s te varen.
Wie kan mij een beetje geruststellen?
Want het is volgens mij één van de geweldigste ervaringen die je maar kunt beleven in Afrika dus ik wil het wel heel erg graag doen.
Je hoeft jezelf niet bang te maken, de gidsen zijn locals die weten waar ze mee bezig zijn (ze lopen hetzelfde gevaar als jij hè). De gids met wie ik ging was naar mijn idee zelfs té voorzichtig. Een olifant op 200m afstand vond ie al gevaarlijk. Je moet zeker gaan want de ervaring is geweldig.
En dan nog…mocht je toch worden opgegeten door een nijlpaard of leeuw, lijkt me “mooiere” ervaring dan worden doodgeschoten in achterbuurt van New York ofzo…
haha, het is in elk geval een spannend verhaal om te vertellen in het hiernamaals ![]()
Gewoon doen! Ik vond de game walk helemaal te gek en zoals al eerder geschreven; de gidsen zijn uitermate bekwaam; zij zullen je nooit in gevaar brengen,
Heel veel plezier!!!