Ik ben van plan om in de zomer van 2011 weer naar Botswana terug te keren. Ik wil erg graag de Okavango Delta in maar weet niet zo goed hoe ik een betaalbare optie kan vinden in de Delta zelf. Ik ga met eigen vervoer (4x4). Ik heb voorheen met 75% korting gebruik mogen maken van Camp Okavango van Delta Safari’s maar nu zonder korting vragen ze zo’n € 600,= per nacht (per tent - 2 pers.) en moet ik toch maar even verder kijken
Iemand ervaring met de Delta?
Ik ben ook heel benieuwd… Na wat ik net hier op het forum heb gelezen zit ik er zelfs aan te denken om de delta maar over te slaan
Zou wel erg jammer zijn, maar de hele reis is al zo duur, dus om dan 600 euro per nacht te betalen… vind ik wel erg veel geld. Ik hoop dus ook dat iemand nog goede tips heeft!
Om goede (en betaalbare!) deals te maken met Lodges in de Delta moet je je geluk wagen in januari. De minst drukke maand en dan kan je nog wel wat korting bedingen…
Gr. Hans
Hoi,
Wij zijn afgelopen zomer (sept 2010) ook met een 4x4 door Botswana getrokken. We hebben de Okavanga Delta bezocht vanuit Moremi NP. De tour en overnachting (tentje) hebben we per email geregeld via de Mankwe Bush Lodge. Zij organiseren tours vanaf Mboma Boat Station, dat ligt ongeveer 15 km van de 3rd Bridge camping af. Je kunt een complete tour vanaf hun lodge (net buiten het NP, tusen Maun en South gate) boeken, met vervoer van en naar Mboma erbij (125 km). Je kunt ook afspreken dat je op eigen gelegenheid naar Mboma gaat en daar bij de steiger je gids ontmoet. Wij hebben dat laatste gedaan. We hadden een reservering voor de 3rd Bridge campsite, en zijn 's ochtends met de auto naar Mboma gereden. Dat is niet meer dan een hutje/kantoortje met wc en een aanlegsteiger voor de motorbootjes en mokoro’s. We hebben één nacht op een eilandje in een ruime tent overnacht, we waren de enige gasten. Twee lieve jonge gidsen hebben daar heerlijk voor ons gekookt. Je gaat niet zo diep de jungle in als met een vliegtuig naar een luxe lodge, maar het is minstens zo leuk!
Jungle moet natuurlijk delta zijn. Ik ben nu bezig met onze trip naar de jungle op Borneo, en haal nog wel eens iets door elkaar.