Hallo allemaal,
Ik ben onlangs naar Polen geweest. Het hotel en de vlucht heb ik zelf geregeld. Wel hebben we een excursie geboekt bij krakowreizen.nl naar auschwitz. In polen waren we netjes aan het wachten, toen we na een half uur nog niet waren opgehaald navraag gedaan; bleek de excursie te zijn gecancelled, en toch hadden we deze al betaald, en we hebben niets van de organisatie zelf gehoord. We moesten erzelf achter komen :disgust:
Terug in NL gelijk navraag gedaan. Nu krijg ik niemand aan de telefoon…Er schijnt maar 1 mannetje voor Krakow te zijn, deze heeft al verschillende berichten van mij gekregen, maar nog steeds niets teruggehoord…:disgust:
Heeft iemand ervaring met krakowreizen.nl of edutours?
En heeft iemand advies voor mij, wat nu te doen?
Als het om een flink bedrag gaat dat je terug wilt krijgen, kun je met dit beginnen: aangetekende brief sturen naar het bedrijf waar je de excursie hebt geboekt (dus niet die ene lokale gids), waarbij je duidelijk aangeeft dat ze in gebreke zijn gebleven (je hebt betaald voor een product, maar nooit ontvangen) en dat je het betaalde bedrag (en eventuele extra omkosten die je noodgedwongen hebt moeten maken doordat de excursie niet doorging) terugeist op je rekening.
Indien er binnen een redelijke antwoordperiode (8 werkdagen na versturen bijv.) geen reactie is (reactie hoeft nog niet uitbetalen zijn). Dan kun je een kopie en andere bewijsstukken naar je creditcardbedrijf sturen met de mededeling dat de betaling teruggestort moet worden. Als het een directe bankafschrijving was, wordt het lastiger, dan moet je eerst aangifte doen bij de politie.
Ik heb 1/6/2011 ruim 600 euro betaald voor een reis naar Krakau incl. excursies met Polenreisburo.nl. Vertrek 11 augustus. Uiterlijk 14 dagen voor vertrek (dat was 28/7) zouden mijn reisbescheiden komen. Dit gebeurde niet. Er werd beloofd deze uiterlijk 1 augustus rond de middag af te sturen. Ook dit is niet gebeurd. Ik vrees nu dat er ook niets meer komt en ik naar mijn vakantie kan fluiten. Toen ik boekte heb ik naar SGR-garantie gezocht. Als reden voor het niet hebben daarvan gaven zij aan een beginnend bureau te zijn dat een financiele garantie zoals gevraagd door SGR (nog) niet kon betalen. Dit leek mij aannemelijk. Iedereen verdient als starter een kans toch?! Misschien had ik toen al beter naar mijn gevoel moeten luisteren.
p.s. ik hoop dit ik het aan het verkeerde eind heb, maar ben bang van niet. Zijn zij toch ter goeder trouw dan zal ik een corrigerende reactie op dit forum plaatsen, maar met het bericht van mijn voorganger in gedachten … PAS OP.
Heb vanochtend reisbescheiden ontvangen. Ben echter nog niet geheel gerustgesteld. Vliegtickets liggen bij een balie in Eindhoven. Hoop na mijn trip de loftrompet uit te kunnen steken voor Polenreisburo.nl, maar houd op dit moment zeker nog een slag om de arm.
Laat u a.u.b. niets wijs maken, u viegt n.l. met wizzair en gekochte tickets worden online verstuurd naar de aanvrager op het moment van betalen dus in uw geval op 1 juli.De digitale tickets moeten dan online naar u gestuurd worden dat had dud 01 Juli gebeurd moeten zijn U dient dan zelf digitaal in te checken uiterlijk 1 dag van te voren. Er liggen nooit geen tickets aan de bali op het vliegveld.Wizzair heeft n.l. geen normale tickets. Eis dat u de digitale tickets krijgt, vraag anders om de wizzair code dan kunt u inloggen bij wizzair en zelf de ticket uitdraaien, als ze geen code hebben hebben ze ook geen ticket. als u de coide heeft wil ik u graag helpen met het inchecken.
Creativ-eventZ
Net terug van een reis met Polenreisburo.nl. Was een beetje geschrokken van bovenstaande verhalen. Ze zijn echt aangesloten bij de SRG. EN ik heb niets dan lof. We kregen een week voor vertrek onze reisbescheiden, maar met de mededeling dat ons hotel overboekt was. Ze boden ons twee andere hotels aan, maar daar namen we geen genoegen mee. Uiteindelijk een vijf sterren hotel aangeboden gekregen zonder (uiteraard) meer betaling (hadden een vier sterren hotel geboekt) Alles verliep volgens schema, ook de excursies. gewoonweg prima!
Ik ben ook enkele maanden geleden naar Krakow geweest en geboekt bij Polenreisburo.nl.
We zijn in alle opzichten zeer tevreden over deze reis. We hebben genoten van de prachtige stad Krakau en zijn vriendelijke bevolking . We hebben deze reis en polenreisburo reeds aan verschillende mensen aanbevolen.
wij zijn pas geleden ook geweest en zijn niet tevreden. we zouden een Nederlands sprekende gids krijgen op Auschwitz. Deze dame sprak half Duits half Nederlands wat niet te verstaan was. daarnaast rook ze onaangenaam. We zouden naar de fabriek van Schindler gaan en zijn daar alleen langs gereden. Jammer. had beter gekund.