Ervaringen met Ko Samet?

Hallo allemaal.
Is er iemand van jullie in Ko Samet geweest? verhalen op internet zijn wisselend, maar heb het gevoel dat het zuiden minder druk en vervuild zijn tov het noorden. :vak02:Mijn broer is er geweest, maar is alweer 9 jaar geleden. Iemand met tips? verblijf,tripjes, eetgelegenheden? En hoe is de aansluiting trein>boot? Want als de trein om half 4 aankomt en de boot vertrekt om 7 uur…
groetjes kyra

hallo Kyra er zijn al enkele draadjes over ko samet hier een paar voorbeelden
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=65939
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=59009

groet dirk :chin:

Ha nog eens een vraag over Ko Samet,Ikzelf ben er al een paar keer geweest,en ik moet je zeggen dat het een prachtig eiland is voor elk wat wils,jetski,quats,motorfietsen die je kunt afhuren voor 100bath per dag.Acomodatie valt goed mee,prijzen varieren rond de 800/1000/1300bath.Ik moet je ook bijvertellen dat je in de goedkoopere klasse,wel veel last hebt van muggen(de simpele hutjes)S’avonds kunt je lekker eten aan het strand,op 2meter van het water!Op het eiland zijn er ook een paar bars en massage parlors!En als je niet weet wat doen,dan kun je het eiland verkennen met de motorfiets,of het strand afwandelen,je hebt sommige inhammen op het strand(rotsen) waar je ongestoord kunt zonnen!Toen ik in de week arriveerde was er praktische niemand op het strand.Voor het weekend kun je dikwijls over de koppen lopen!De meeste accomodaties zijn al van tervoren volzet!(oppassen dus)Ko samet is te bereiken,via "ban Phe"je neemt de speedboot prijs:1000bath(aankomst 10minuten)of je neemt de gewone overzet boot,prijs :50bath(aankomst 30minuten)Moet je nog bij vertellen dat je entree geld moet betalen om daar te verblijven,dacht 200bath?gegroet:georgessiam.:chin:

Beste Kyra,
Koh Samet is mooi maar al best erg toeristisch. Als je van leuke bars, restaurants en café’s houdt zit je hier helemaal goed. Havenkant moet je niet gaan zitten want daar is geen strand. Je moet aan de andere kant zijn, daar zit een mooi wit strand met veel horeca en groene omlijsting. Wij waren met Shoestring en zaten direct tussen de horeca en de zee. Best ideaal en nergens last van gehad. Onze kamer maakte deel uit van het complex Sai Kaew Villa. Als je googled goed opletten dat je niet terecht komt bij Sai Kaew Resort want dat is echt heel wat anders en dan ben je gauw failliet. Naast/tegenover de receptie van ons complex hebben we steeds gegeten en met name 's avonds op het strand. Was echt super.
Je kunt met de boot dagtrips maken waarbij je gaat snorkelen, kleine eilandjes aan doet, een viskwekerij bezoekt. Erg leuk. Je kunt ook met een squad het eiland over maar de zandwegen zijn erg slecht met veel gaten dus best link. Zeewater is ruim 30 graden dus zwemmen, zonnen, standwandelingen, snorkelen en je lekker laten masseren zijn zo ongeveer de tips die ik je kan geven. Veel plezier !