Ervaringen met Kenia Airlines

wie heeft er ervaring met het boeken van een vlucht vanuit nederland??
is de site safe om met je creditcard te boeken??
we gaan met de trein heen en willen met het vliegtuig terug van mombassa naar nairobi
wie heeft dit eerder vanuit nederland geboekt of moet je dat gewoon daar doen.
we hopen dat iemand ons kan helpen
groeten fam oheim

Hoi,

We hebben in december 2010 KQ-(kenya airways) tickets online geboekt. Ga naar www.kenya-airways.com daar kun je je tickets boeken en met credit card betalen. Na 24hrs krijg je je tickets online. We hebben met euro’s betaald. Het system is veilig en betrouwbaar.
Gr. Helen/Peter - www.villakenya.info

Kijk zeker ook bij de concurrentie !

http://www.fly540.com (done that + zeer goed bevallen !!!) (toestel BEECH)

ook

http://www.jetlink.co.ke (Moderner toestel naam ff kwijt)

done that, ook goed bevallen !!!

Beiden gewoon met visa betaald en geen problemen !!

succes

hoi
kenya airway is zelfde als klm en je kan ook makkelijk in mombasa boeken en is goedkoop.
groeten anton

Het heet : CODESHARE, dat** IS **niet hetzelfde. Soms hebje een KLM toestel en Nederlands personeel (piloot + cabin crew)

Soms heb je Kenya Airways… (de routing is ook anders !)

Kwalitatief zou dat hetzelfde moeten zijn, daarover zullen de meningen echter verschillen.

KLM = KLM
Kenya Airways = Kenya Airways
:dag:

Ik heb zelf ook meerdere keren met fly540 van Mombasa naar Nairobi gevlogen, en dat is mij ook elke keer prima bevallen. Ik heb het echter wel steeds ter plaatse geboekt, en kon dus zowel met credit card als contant betalen.

Cool he, ik vond jetlink nog iets beter en nog goedkoper ook, ze adverteren echter niet zo veel als fly540… de toestellen zijn wel wat beter (mijn zoon is piloot, niet in Kenya, maar hij weet er veel van)

Ook Kenya Airways zelf heeft nu door dat ze lagere prijzen zullen moeten rekenen, dankzij fly540 en jetairways…

:slight_smile:

Wij vliegen op 30 Juni as. met Kenya Airways vanuit Rome naar Nairobi . Codeshare met Alitalia van SKYTEAM.

>>>

Fly540 wordt aanbevolen door sommige mensen hier op het forum. Nu wij zijn gisteren teruggekomen vanuit Tanzania en zijn vanuit Zanzibar via Mombasa naar Nairobi gevlogen met deze maatschappij. In de lucht lappen ze alle veiligheidsregels aan hun laars. Geen uitleg van de exit, zwemvest etc. Stewardes (alleen) was bezig met flirten met de piloot, de deur stond ook open. Tijden 4 keer veranderd. Toestel zeer oud en vies (zeker 30 jaar) dus mijn advies, ga met bijv. Kenia Airways of Precison Air, ook mee gevlogen en helemaal veilig gevoeld.

Cora den Ouden.

Kenya Airways B772 at Kigali struck lighting pole after landing

Kenya Airways B737 at Douala crashed shortly after takeoff in thunderstorms

Kenya Airways E170 at Kisumu rejected takeoff after engine failure

Kenya B733 at Entebbe overshot runway

Het feit dat je aan je pc zit iig. wil zeggen dat je veilig geland bent.

En hier in Europe vliegen ook toestellen van meer dan 40 jaar oud (in princiepe bijna alle boeing 747 toestellen)

Je neemt altijd een risico als je in een vliegtuig stapt…

Er is tot nu toe nog geen een fly540 neergestort.

>>> mama Piloot

Mwende

.

Kenya Airways voert volgens mij de meeste lokale vluchten uit, dus het aantal ongevallen zal daardoor het hoogste zijn(?)
Het lijkt me nog altijd stukken veiliger om te vliegen dan over de weg te reizen.

Vraag een matatu buschauffeur waarom hij op hoge snelheid op 1 meter afstand van z’n voorligger rijdt … hij zal antwoorden:
Als ik langzamer rijdt, word ik van de weg geduwd.
Als ik iets meer ruimte op mijn voorligger gebruik, zullen andere weggebruikers in proberen te halen en afsnijden.
Dan moet ik remmen, en botsen we met achterliggers…

Oost-Afrikaanse-logica … zo zal dat ook in de luchtvaart zijn vermoed ik … :vak02:

1 like

Beste Mwende,

Ik zeg ook niet dat ze qua onderhoud onveilig zullen zijn, maar wat wij in de lucht hebben gezien vrijdag hebben wij nog nooit meegemaakt. En als je dan 3 ervaringen meestuurt van Kenia Airways en zegt Fly 540 is nog nooit neergestort verwijs is je naar het volgende: ps maatschappij bestaat pas sinds 2006, vrij snel dus…

Op 13 augustus 2008 stortte een Fokker 27 neer van Fly540. Hierbij kwamen drie mensen om het leven. (bron wikipedia)

Ik dacht duidelijk te concluderen dat je je onveilig voelde.

en zo maak je iedere keer iets unieks mee. Ieder zijn keuze. FLY540 heb ik reeds 3 keer gebruikt en geen enkele slechte ondervinding.

Kenya airways daarentegen lastte tot 2 maal toe gewoon een internationale vlucht af.

Ieders ervaringen zijn anders, omdat jij er niet tegen kan dat de stewardess met de PIC flirt, wil dat neit zeggen dat ze onveilig zijn ? Of lees ik weer helemaal verkeerd ?

Hoe dan ook, persoonlijk zit ik liever in een FLY540 Beechcraft dan in een Akamba bus op de snelweg. Ieder zijn meug…

Als je alles wil weten over welk vliegtuig wanneer problemen heeft gehad :

de F27 van fly540 : http://avherald.com/h?article=40b1a4f1&opt=0

NIET VOOR GEVOELIGE ZIELEN DIE NIET GRAAG VLIEGEN

>>>

Ik ook … hoewel Coast Bus voor Keniaanse begrippen een goede busmaatschappij is.
Nieuwe bussen, ruime zittingen, goede chauffeurs, beveiliging, een flesje drinken en een zakje nootjes onderweg …

Ik ook … hoewel Coast Bus voor Keniaanse begrippen wel een goede busmaatschappij is.
Nieuwe bussen, ruime zittingen, goede chauffeurs, beveiliging, een flesje drinken en een zakje nootjes onderweg …

Jaaa, zeker weten, maar ik heb zo’n hekel aan al de bumps, de speed governor en dan vooral al de andere kamikaze piloten op de weg…(en als ze luide muzeik opzetten waar je niet onderuit kunt ist ook niet super)

Graag lig ik in de trein, kdoeng, kdoeng, kdoeng en dan denk ik ‘‘jeezus wat ben ik toch een gelukzak, zo’n lekker bedje in zo’n coole trein in zo’n prachtig land, onder de sterrenhemel vlakbij de evenaar’’

ZUCHT…
18 oktober land ik weer :cheer: