Ervaringen met Japanican?

Hallo,

Dit najaar willen wij naar Japan gaan. Wij zouden vanuit tokyo een aantaal excursies met Japanican (www.japanican.com) willen boeken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met japanican?

Groeten,
Hoplie

Het gaat je puur om de tours begrijp ik? Ik heb er geen ervaring mee, maar op het eerste gezicht lijken ze me nogal prijzig. Waarom niet gewoon zelfstandig zo’n excursie doen? Veel goedkoper en echt niet moeilijk! Wat had je zelf zoal in gedachten aan excursies?

Wij hebben vorig jaar uit puur gemak in Beijing ook verschillende tours gemaakt. Na ongeveer 15 minuten wist ik weer waarom we dat al jaren niet gedaan hebben. Je wordt vaak uit commercieel oogpunt naar winkels begeleid. Je hebt niet de vrijheid om ergens langer te blijven. Er is vaak een strak schema. Maar als je dat voor lief neemt en niet zelf op ontdekking wil gaan is een tour wel makkelijk. Wij doen het iig nooit meer.

Grtz,

Kashimia
http://japan.startpagina.nl

Inderdaad. Niet doen. Ik raad het je af. Ga gewoon je eigen weg met het openbaar vervoer. Veel goedkoper en veel vrijer dan achter zo’n juf met een vaandeltje aanhollen om op tijd bij de bus terug te zijn om naar de volgende tempel te ijden.
.
Gisteren en vandaag in Kyoto op eigen gelegenheid een aantal tempels bezocht en het filosofenpad (path of phylosophy) gelopen en veel mooie tempels en paleizen gezien en bezocht waar die bussen en die buitenlandse toeristen niet eens komen. En vrijwel alleen Japanners gezien onderweg (behalve één stel, je raad het nooit, uit Nederland!). Volgende week naar Nara, Koyasan en Tokyo….

Bedankt voor de reacties.

Op aangeven van de posters heb ik even de prijzen van japanican vergeleken met een scenario waarbij we zelf de hele haspel boeken.

Blijkbaar is japanican slechts een beetje duurder. En dat is helemaal niet zo verwonderlijk. Grote groepen krijgen kortingen en weten prijzen te bekomen waar eenzame-joost met zijn rugzak niet kan van dromen. Het is een fabel dat alleen reizen altijd goedkoper is.

Omdat het prijsverschil aanvaardbaar is, wilde ik eigenlijk gewoon weten of iemand ervaring heeft met de kwaliteit die dit bedrijf biedt.