We heben bij Globe reizen een 8-daagse reis geboekt van Holland International . De reis zou zijn van 23 april 2009 t/m 30 april 2009.
De reis, een fly-drive naar Zuid Spanje, start op de luchthaven in Eindhoven. Bij het boeken van de reis is ons niets vertelt van de luchtvaartmaatschappij of vluchttijden want Holland International geeft die dan nog niet vrij.
Nu blijkt dat we op de vertrekdag pas om 19:20 uur vertrekken vanuit Eindhoven en dus pas op 22:15 uur aankomen in Malaga ( dus pas om ± 24:00 uur in het Hotel). Dus de eerste dag is verloren.
De laatste dag vertrekt de vlucht vanuit Malaga om 09:15 uur dus we moeten om 07:00 uur op de luchthaven zijn. Dus ook deze dag is als vakantiedag verloren.
Een 8-daagse vakantie blijkt dus in de praktijk een 6-daagse vakantie te zijn.
De service van Holland International om te wijzigen is bijzonder slecht.
In het vervolg boek ik mijn reizen zelf wel, als het dan fout gaat ben ik er zelf verantwoordelijk voor.
Dat had je vast van tevoren wel kunnen bedenken? Even de kleine lettertjes lezen lijkt mij een kleine moeite, groot plezier?
** en dit is niet alleen zo bij HI, maar bij alle reisorganisaties **
Dat is vaak het probleem bij pakketreizen: je hoort vaak op het laatste moment je vertrektijden. En ook al lijken die gunstig, dan nog kunnen ze een paar dagen voor vertrek de tijden wijzigen. Zeker wanneer je in de zomer kijkt naar de vertrekkende vluchten vanaf Schiphol valt het op dat maatschappijen als Transavia vaak al voor dag en dauw vertrekken en doorgaan tot een uur of twee 's nachts. Als je dan de pech hebt van een hele late heenvlucht in combinatie met een hele vroege terugvlucht ben je inderdaad twee vakantiedagen kwijt. Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk zelf te regelen, dan kun je zelf bewust kiezen voor vertrektijden. En als je een beetje goed zoekt en combineert is het nog goedkoper ook.
Als je kiest voor een maatschappij die met lijndienstvluchten een reis samenstellen dan heb je dat probleem vaak niet. Olympic Airlines bijvoorbeeld naar Griekenland vertrekt altijd tussen de middag vanaf Amsterdam Schiphol naar Athene. Je hebt dan ook geen last van file en hoeft niet voor dag en dauw je bed uit. Prinos Reizen werkt al jaren zo en heeft veel tevreden gasten uit heel Nederland
Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met de autorondreis Zuid Afrika Compleet van Holland International?a
Ik ben heel benieuwd hoe jullie de reisbeschrijving en het informatiepakket vonden. Wij hebben namelijk nog nooit zo’n slechte reisbeschrijving naar je hotel/lodge gehad. Niet overdreven maar hierdoor maak je telkens meer kilometers dan nodig en je bent gemiddeld een uur opzoek naar je slaapverblijf. In een vreemd land, waar ze niet zoals in Nederland een Informatie/stratenbord hebben bij entree van een plaats.
Graag hoor ik of meer mensen deze ervaring hebben of dat zij wel een goede beschrijving hebben gehad?
O’ja we zouden daar in ons eerste hotel een informatiepakket krijgen. Een e-mail met daarop alle accomodatie reserveringsnummers. Niet meer, niet minder.
Groetjes,
Sabine
Ik ben in 2009 met een privéchauffeur door Zuid-Afrika gereisd, geboekt bij Holland International. Wij hebben de vlucht los geboekt van de rondreis (scheelde een hoop geld, en je kunt zelf je vlucht uitkiezen!). Het is mij en mijn ouders zeer goed bevallen. Op het moment dat je in Zuid-Afrika aankomt wordt de reis overgenomen door Thompsons. Wij hebben een heel aardige reisleidster/chauffeuse gehad. Ze was bereid om alles voor ons te regelen en wist leuke restaurantjes in de buurt van hotels. Verder is ze toen mijn vader vertelde dat hij directeur was van een basisschool naar een klein schooltje gereden om daar een kijkje te nemen, heel erg indrukwekkend.
Ik wil graag opnieuw naar Zuid-Afrika maar ik zou dan zelf bij de gids van toen vragen (stuk goedkoper). Deze reis is mij wel heel erg goed bevallen.
Ook voor ons nooit, nooit, maar dan ook echt nooit meer een vakantie waar World of TUI enige bemoeienis mee heeft gehad. Dus voor ons geen Arke, Arkefly, Holland International, kras.nl, Sunrise, KidsWorldClub, Robinson, Wedding Unlimited, Extravacanza, Goed Idee Reizen en/of Lastminute.nl meer. De bijbehorende reisbureaus incluis. Wij hebben de afgelopen jaren ettelijke tienduizenden euro’s bij de diverse TUI organisaties uitgegeven aan reizen, maar hierop terug kijkende was er eigenlijk altijd wel wat. Maar na de laatste boeking bij Holland International reisbureau Rene te Roosendaal was voor ons de maat vol. Het meest storende aan het verhaal is eigenlijk wel dat ze -als er iets niet goed is gegaan- steeds verwijzen naar Algemene ANVR reisvoorwaarden die er niet zijn. Oftewel verzonnen zinsneden die in zijn geheel niet in de ANVR reisvoorwaarden staan omschreven. Ze doen er werkelijk alles aan om maar vooral niet toe te hoeven geven dat de reiziger in kwestie wel eens gelijk kon hebben, want dan kost het geld en dan zijn ze bij TUI ineens niet meer thuis. Ons advies: boek lekker via internet (kijk wel even of ze zijn aangesloten bij het SGR, een ANVR aansluiting of niet is niet zo heel erg spannend), vele malen voordeliger en vele malen duidelijker. Let er wel op dat TUI geen bemoeienis heeft met de internet aanbieder want dan ben je terug bij af en kan je beter thuis blijven. De nieuwe 2012 slogan van TUI is wat ons betreft: “Wij willen maar niet begrijpen waar u heen wilt”.
zijn er ook positieve ervaringen met holland international
Ja hoor, twee keer met ze weg geweest en twee keer totaal geen klachten.
Ik denk dat mensen eerder negative ervaringen delen dan de positieve.
dat denk ik ook
maar het is wel fijn om ook goede ervaringen te horen
en zeker als je met die reisorganisatie weggaat
Erg goede service van Holland International tijdens mijn vakanties gehad. Als je dan 1 keer een vakantie bij Corendon boekt wil je graag weer terug.
ook wij hebben geen problemen ondervonden met holland international
dus gewoon prima service