Ervaringen met Germanwings

ik ben in december 2005 van Keulen naar Ankara Esenboga gevlogen

de prijs was belachelijk, ik betaalde toen € 1 voor een ticket heen en geloof € 15 voor een ticket terug. ik had me eens een keer aangemeld voor de nieuwsbrief en kreeg 1x in de maand een mail met de nieuwste tarieven. als je tussen een bepaalde periode boekte, kreeg je dus dit voordeel en daar heb ik gebruik van gemaakt!!

ik moest er wel voor naar keulen, maar dat was best te doen!
het inchecken ging super vlug en snel met mijn eticket, alleen het boarden ging wat chaotisch. ik heb niet het idee dat dat aan germanwings lag, want behalve ikke gingen en bijna alleen maar turkse mensen mee, en die stonden allemaal al een half uur vantevoren te dringen voor de slurf. toen moesten ze allemaal nog hun ticket en paspoort laten zien, maar dat had mamma natuurlijk al lang weer opgeruimd… heb me rotgelachen :tongue:

eenmaal in het vliegtuig mocht je zelf je stoel kiezen, en het was bij lange na niet vol, dus ik had 3 stoelen voor mij alleen!
de service was uitstekend en ik heb een hele goede vlucht gehad, zowel heen als terug.
bovendien was mijn koffer beide keren supersnel op de bagage band, dus wat wil je nog meer voor dat geld?

al met al een supergoede ervaring dus met germanwings, en als je in het oosten van het land woont, of wat verder reizen niet erg vindt, is het zeker een uitkomst, want ze vliegen op ontzettend veel bestemmingen!

Ik ga vanavond voor het eerst met germanwings van koln-bonn naar parijs cdg vliegen. ik laat donderdag mijn ervaring hier weten!:dag:

Hallo Allemaal,
helaas iets later dan verwacht mijn reactie…

de vlucht heen en terug was SUPER!!! wat een geweldige maatschappij.
je kunt niet reserveren voor een stoel maar dat was in mijn geval ook helemaal niet nodig.

we vlogen heen met een bont toestel… zie foto.
deze Airbus a319-100 werd gevlogen door een vrouw die haar vak goed verstaat!!! zowel opstijgen als landing ging heel gladjes…
Zowel leren stoelen als veel beenruimte is op deze vluchten heel normaal.

mijn complimenten.

http://www.spectoparts.com/germanwings.jpg

een echte aanrader dus…

en dat voor een prijsvechter.:zon02:

Hallo allemaal,

Wij vliegen nu voor de 2e keer met Germainwings v.a. Hamburg, voor ons géén andere maatschappij meer. Zoals omschreven in vorig verhaal is helemaal waar. Service aan boord uitstekend, vriendelijke medewerkers en goede piloten. Verder zijn de vliegtickets, in vergelijk met andere maatschappijen en v.a. Nederlandse vliegvelden, spot goedkoop. Tevens is het parkeren op de Duitse vliegvelden zeer goed geregeld en meer dan de helft goedkoper dan op de Nederlandse luchthavens.

Dus ons advies; vlieg Germainwings en v.a. Duitse bodem.

Groetjes en misschien tot ziens op één van hun vluchten.

Karin en Bert

Hallo allemaal,

Wij vliegen nu voor de 2e keer met Germainwings v.a. Hamburg, voor ons géén andere maatschappij meer. Zoals omschreven in vorig verhaal is helemaal waar. Service aan boord uitstekend, vriendelijke medewerkers en goede piloten. Verder zijn de vliegtickets, in vergelijk met andere maatschappijen en v.a. Nederlandse vliegvelden, spot goedkoop. Tevens is het parkeren op de Duitse vliegvelden zeer goed geregeld en meer dan de helft goedkoper dan op de Nederlandse luchthavens.

Dus ons advies; vlieg Germainwings en v.a. Duitse bodem.

Groetjes en misschien tot ziens op één van hun vluchten.

Karin en Bert

Hallo! hier begin mei mee gevlogen van Köln/Bonn naar Nice. Zeer goedkoop! Fijn vliegveld en het vliegen tja… het is niet meer of minder dan transavia of arkefly. Je zit nog altijd even krap! Toestel zat zowel heen als terug bomvol! Bij een computer op de luchthaven van Köln mogelijk om van te voren in te checken en stoel te verkrijgen. Verder niets bijzonders. Op de terugweg hadden we de pech dat er door te veel wind er een doorstart bij de landing gemaakt moest worden, maar dat ging gelukkig goed. Ik zou er niet zo heel snel meer mee vliegen, alleen als ze wederom als goedkoopste uit de bus komen.

Heb er al een aantal keren mee gevlogen en kan niets anders zeggen dan; super! Zoals al gezegd; goede service, vriendelijke crew, mooie, nette vliegtuigen. Niks op aan te merken!

Hallo iedereen,

Ik heb een reis geboekt met German Wings, van Stockholm naar Keulen. Echter ik kwam erachter dat ik bij het boeken “MRS” ben vergeten te veranderen in “MR”. Ik ben bang dat dit een probleem kan worden. In de FAQ kan ik alleen de tarieven vinden als je het ticket op naam van iemand anders wil overzetten.

Dit is de eerste keer dat ik met ze vlieg en ik vertrouw die low cost maatschappijen nooit zo erg, dus wil ik niet voor een vervelende verrassing komen te staan als ik ga inchecken.

Hun callcenter bellen kost zoveel euro per minuut, dus daar heb ik ook niet zo’n zin in.

Als iemand iets weet, alvast bedankt!

Ik vrees dat er niks anders op zit dan even te bellen. Ik denk dat ze er niet zo moeilijk over doen om het even te wijzigen.

Nou,
Dat valt me weer reuze mee. Hun call center was niet bereikbaar, maar ik kon ook een lokaal nummer in Groot-Britannië bellen en daar werd inderdaad gezegd dat het geen probleem was en dat ik binnen enkele minuten een herbevestiging van mijn vlucht zou krijgen.

Op site van www.heju.nl zijn er andere low costairlines. Is ook wel een duidelijke pagina zo heb ik me reisje naar Barcelona voor 60 met vliegtuig en hotel gevonden. En Londen voor € 20!! is wel handig!!

Vroeg ik aan de balie bij GermanWings of ik een plaatsje bij de nooduitgang kon krijgen. Dit vanwege mijn lengte, ik vraag hier altijd om, maar meestal zijn die plaatsen al bezet. Dit keer was het echter geen probleem, dus ik dacht weer een meevaller te hebben. Bleek vervolgens dat je bij de nooduitgang net zo krap zat als overal. Duh… Ik snap dit niet helemaal. Is het niet verplicht volgens de veiligheidsvoorschriften om extra ruimte bij de nooduitgang te creeren?