Ervaringen met Etihad Airways

Heeft er iemand ervaring met het verzetten van de datum van een terugvlucht uit Australie? Ik vlieg met Etihad Airways.

op de site staat dat de vlucht eenmalig veranderd kan worden maar nergens kan ik vinden hoe dit moet.

Iemand die weet hoet deze datum veranderd kan worden?

Thanks!

Niels

Als je direct op hun site geboekt hebt dan kun je hier de contactgegevens vinden:

Als je via een reisburo geboekt hebt dan ga je weer naar dat reisburo terug om het ticket al dan niet tegen betaling om te zetten.

Frank

Heeft iemand ervaring met etihad. Ik ga over twee weken naar Sydney. Ik heb nog nooit intercontinentaal gevlogen en heb alleen ervaring metr ryanair en Brussels airlines, low-cost dus. Wat krijg je inbegrepen in de prijs en wat moet je bijbetalen. Ik heb een zeer lange overstap in Abu Dhabi en dacht misschien toegang tot de lounge te kopen. Is dat mogelijk? Alleszins zal dat interessanter zijn dan simpelweg in de luchthaven te blijven rondhangen.

Nu kan je alleen maar zeggen dat ik met Etihad van brussel naar Bangkok(Thailand) heb gevlogen.
Ik heb geen negatieve ervaringen met deze maatschappij,perfecte service,vriendelijke crew eten was ook ok!.
Over de lounge kan ik eerlijk gezegd niet veel over vertellen,was daar maar 11/2uur in de luchthaven!
Nog een goede reis naar Australie en maak er een onvergetelijke reis van.
gegroet:georgessiam.:chin:

Hoi, je berichtje is al even geleden maar ben eigenlijk toch benieuwd hoe het is bevallen met Etihad? Ik ben namelijk in Okt/Nov ook naar Australië geweest (Brisbane en Sydney) en mij was het goed bevallen met de maatschappij. De eerste keer was ik met Singapore Airlines gegaan.

Ik vond tihad zeker de moeite waard. Het was wel mijn eerste keer dat ik een longhaul vlucht heb gedaan dus ik kan niet echt vergelijken maar ik zal zeker opnieuw met hen vliegen. Ik ond vooral de menu en de keuze zeer aangenaam. Ook het IFE was zeer goed met alles op aanvraag, ik heb me dus wel bezig kunnen houden. In abu Dhabi moest ik wel 14 uur wachten (er was geen eerdere vlucht naar Sydney) maar ik heb ervan geprofiteerd om Abu Dhabi by night te ontdekken. Geen hotel of lounge access mar dat was niet erg.

ah dat is mooi. Ja ik las het berichtje en dacht wil het toch wel weten, vooral ook omdat je zei dat je nog nooit zo lang gevlogen had. De eerste keer dat ik een intercontinentale vlucht had, dat was dan naar Brisbane, ben ik met Singapore Airlines gegaan. Die kan ik ook zeker aanbevelen! Maar deze keer was Etihad toevallig goedkoper.

14 uur is lang! Ik had dat de eerste keer, 19 uur, pfff wat was ik kapot toen ik thuis aankwam (ik kan namelijk ook al niet slapen in een vliegtuig en vliegveld hotel was vol want het was 1 januari). Maar wel super dat je Abu Dhabi hebt kunnen ontdekken! En hoe was Sydney bevallen? Waar ben je naartoe geweest?

Ik werk al twee jaar freelance voor een australische kunstenaar Brian Cohen. We heebben samen een cabine ontwikkeld waar mensen een getuigenis kunnen afleggen, een soort dagboekkamer. De universiteit van Sydney wilde die cabine gebruiken om sociaal onderzoek naar creativiteit te doen in de outback. Omdat Brian Cohen niet meekon om de cabine op te stellen kreeg ik de kans om in zijn plaats tegaan. Daar moest ik geen twee keer over nadenken. Ik heb dus Sydney ontdekt (een week voor het project aangekomen) en dan met de unief rondgereisd in het westen van New south Wales (Central Darling Shire). Een zeer interessante ervaring, het contrast tussen de grootstad en de uitgestrektheid van de woestijn was immens. Hier is een filmpje van toen dat de cabine in Tasmanie stond (daar was ik toen niet bij): http://camra.culturemap.org.au/blog/lisa-andersen/outhouse-storycatcher-junction-2010

Dat was zeker wel een leuk filmpje om te zien…ook heel leuk concept trouwens :slight_smile: En nee, zo’n idee moet je nooit voorbij laten gaan! Super.

Afgelopen winter (november - december) in Thailand geweest. Zowel de heenvlucht als de terugvlucht met deze prima maatschappij gevlogen. Ik ben vanaf Dusseldorf vertrokken naar Abu Dhabi en na een stop van 3 uur door naar Bangkok. Apart was wel dat tijdens de eerste vlucht de stoelen aanzienlijk ruimer waren dan tijdens de tweede vlucht. De service was prima, crew was correct en het eten is prima voor vliegtuigeten. Ongeveer alles wat je nodig hebt zit bij de prijs inbegrepen: maaltijden, snacks, koffie/thee/water/fris/bier/wijn en je krijgt een dekentje en kussen en een mini zakje met een oogmasker, oordoppen, tandenborstel en tandpasta. Je hebt je eigen entertainment scherm met een ruime keuze aan films en series, zelfs als je niet kunt slapen kun je hiermee wel wat tijd doden.

De crew was vriendelijk en sprak goed Engels en Duits. Abu Dhabi is een prima luchthaven om over te stappen als je 2-3 uur de tijd hebt. Het is hier echt een mengelmoes van culturen (Arabieren met tulband, zakenlui, backpackers op weg naar Azië/Australië). Alles stond duidelijk in het Engels aangegeven. Ik heb geen vertragingen gehad en zowel op de heen als terugreis kreeg ik mijn backpack netjes onbeschadigd op de bagageband terug.

Als ik opnieuw naar Azië of Australië zou reizen zou ik Etihad zeker overwegen. De prijs die je betaalt is ook echt een totaalprijs waar alles bij in zit.

Ja hoor, sluit me erbij aan. Vorige maand Abu Dhabi-Brussel gedaan met Etihad, de rest van het ticket Brussel-Mumbai was Jet Airways. Alleen geen zakje met oogmasker enzo gekregen, misschien omdat de vlucht nét iets korter was dan die boven of omdat ze het alleen geven op de vlucht naar Abu Dhabi toe wat voor de meesten de eerste stap is.
Enige reden waarom ik Etihad niet veel zal gebruiken is de 23 kg ruimbagage, de meeste concurrenten bieden 30 kg.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]