Ervaringen met Eindhoven Airport (Eindhoven, Nederland)

Ik heb diverse malen via Eindhoven gevlogen. Het is een klein vliegveldje en mooi overzichtelijk. Heeft een uitzichtterras.

Het eten is achterlijk duur, 2 kleine winkeltjes, (souvenier en boeken)

Parkeren is alleen geschikt voor korte termijn, maar de busservice naar Eindhoven CS is prima. De bus geeft heel vaak geen kaartjes, en is dus gratis.

Slechte mobiele ontvangst op de luchthaven, bellen dat je aangekomen bent is dus lastig. wel goed internetpunt dat betaalbaar is.

Ryanair heeft goedkope vluchten vanaf Eindhoven.

Ik heb pas één keer op Eindhoven gevlogen. Heel jammer dat de eerste vluchten niet te halen zijn met het OV. De pendelbussen zijn lekker groot (uiterlijk valt over te twisten, maar dat is niet de essentie), maar mogen wel wat vaker rijden op de drukke momenten. Ook worden dure kaartjes daar verkocht, gelukkig weet ik dat de AKO binnen normale strippenkaarten verkoopt (net zoals iedere AKO eigenlijk)…

Op de heenreis een chagrijnige vrouw die de tickets controleerde vlak voor de security. Waarschijnlijk met haar verkeerde been uit bed gestapt, omdat ze mijn e-ticket nog een tweede maal wilde perforeren. Ook geen informatievoorziening bij vertragingen.

Over het geheel komt de luchthaven een beetje improvisatorisch op mij over. Uiterlijk in de centrale hal en voorgevel is iets opgeknapt, maar in de wachtruimte verschrikkelijk TL-licht en kaalheid rondom.

Ik vind het terras schitterend !

Ik kan mij het terras niet herinneren maar ik was daar dan ook in maart toen het koud was.
Eindhoven is een kleine, overzichtelijke luchthaven. Maar een beetje saai omdat je daar niet veel winkels hebt. Geef mij maar Schiphol, daar krijg je direct aan vakantiegevoel!

Velen zijn de luxe gewend die Schiphol heeft en het is ook een stuk groter maar de inchecktijden ( Minimaal 1 uur voor dat je vliegtuig vertrekt inchecken ) zijn ook anders dan op de regio luchthavens. Doordat deze luchthavens veel kleinschaliger zijn kun je tot zelfs 30 minuten voor vertrek inchecken en je bagage afgeven. en na aankomst op de luchthaven sta je 10 a 15 minuten later alweer buiten met je koffers.

Dus vlieg je via een regioluchthaven dan ben je minder tijd kwijt dan wanneer je vliegt vanaf een grotere luchthaven zoals Schiphol of London. Velen zien alleen de negatieve kant van deze luchthavens terwijl je het juist positief moet bekijken.

Ik vlieg as maandag met Ryanair naar Lanzarote. Mij leek het handig om na het inchecken een aantal boeken in te slaan, maar ben nog nooit in Eindhoven (vliegveld) geweest… Heeft de AKO een ruim assortiment, of kan ik beter eerder mijn leesvoer aanschaffen?

Luchthaven zelf is ok.

Parkeren is wel een probleem. Er zijn verschillende long term parkings. Zeer betaalbaar, maar wel een eindje stappen. Volgens de website 400m. Dat is natuurlijk niet zo ver, maar wel als je een hoop bagage (en in ons geval ook nog twee kleine kinderen) bij je hebt. Er staan wel trolleys, maar de weg naar de luchthaven is zeer oneffen. Stoep op, stoep af, op, af, …
En de bagage eerst uitladen en dan de auto parkeren is ook geen optie, want er staan dranghekken om dat onmogelijk te maken.