Ervaringen met de badplaats Marbella

Ervaringen met de badplaats Marbella.

Plaats hier je reactie / ervaring betreft de badplaats Marbella.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodatie en meer…

in Marbella vind je nog een stukje echt Spanje,je hebt er ook de lange boulevard met zijn hotels en terrasjes,maar je hebt er ook de typische smalle straatjes en het mooie Plaza de los naranjos,een wandelijng naar puerto banus is ook de moeite waard,schitterend met zijn decadente jachten en rijke senioren

Als je zegt dat je in Marbella een stukje echt Spanje vindt, heb je zeker de rest van Spanje niet gezien :stuck_out_tongue: Het is het deel van het land waar de minste Spanjaarden wonen en de meeste buitenlanders :stuck_out_tongue: De echte Spaanse sfeer vind je daar nog met moeite. Persoonlijk vind ik het minder gemoedelijk dan bv Córdoba of een plaats als Valencia. Maar de meningen daarover verschillen.

Wel is overduidelijk te zien dat aan Marbella relatief veel aandacht is besteed door de overheid. De straten zien er over het algemeen veel mooier uit (bloembakken, palmbomen, brede trotoirs etc) dan in de rest van Spanje. De verschillen met “de andere kust” van Spanje (Bilbao, Santander etc) zijn groot. Marbella en omgeving is niet voor niks het rijkste gedeelte van het Spanje. Dat heeft absoluut zijn charme. Heerlijk om mensen te kijken in Puerto Banus, terwijl je van een tinto de verano nipt :wink:

en dat is toch wat de gemiddelde toerist zoekt,een schone omgeving,mooie stranden en leuke kroegen.
Ik ben ook in Cordoba en valencia en Granada en sevilla geweest,maar hier hebben we het over badplaatsen,en voor een badplaats vind ik Marbella een van de meest Authentieke plaatsen.

Tja, de gemiddelde toerist zoekt geen stukje “echt” Spanje. Ik kan Marbella met de beste wil van de wereld niet authentiek noemen. Vrij logisch ook, de minst toeristische badplaatsen zijn over het algemeen het meest authentiek, juist omdat er weinig toeristen komen. Marbella valt daar natuurlijk niet onder. Maar authenticiteit daargelaten, het is natuurlijk een hele leuke plaats voor een vakantie. Heerlijk ontspannen, vanalles te doen. Je hoeft je er absoluut niet te vervelen en als toerist kan je met Engels uit de voeten. Dat laatste is voor velen ook een groot voordeel.

Ik vind het eigenlijk vreemd dat ik er nooit een Starbucks heb ontdekt…

ik zoek een leuk goedkoop appartement in/of in de buurt van marbella kan iemand mij helpen,
het is voor een paar weken in de zomer

Wat is authentiek, ik denk dat Marbella je het gevoel geeft dat je de kans hebt tussen de Spanjaarden te leven/drinken/eten. En als je, je best doet ik al een jaar of 12 dan lukt dat ook. soms net een hoekje meer om. of steegje verder in. soms wat later dan de rest. of juist veel vroeger. maandag ochtend is heerlijk in de stad. Ik heb zojuist een site gemaakt http://www.hotel-in-marbella.nl/ ik hoor wel of jullie er iets aan hebben.

Voor mij is marbella the place to be, ik heb er 6 jaar gewoond en op de dag van vandaag zou ik vandaag nog terug willen, mijn dochter haar moedertaal is spaans, het achterland van marbella is magnefiek. Ik heb zelf in ojen gewoond,ideaal zo in de bergen en het achterland ken ik ook,je kunt je inderdaad behelpen met engels omdat er veel engelsen,duitsers,belgen en nederlanders wonen. Ik heb met zowel engelsen als spanjaarden gewerkt. Mijn vriendin woont er al 25 jaar en is met een spanjaard getrouwd. het is hoe je het zelft beleeft in marbella,waar je je thuis voelt, ik voel me en ook mijn dochter thuis in marbella. Het is toeristich, inderdaad, maar het geeft ook veel leven in marbella,voor mij dus en men dochter the place to be