Marbella of san Pedro ?

In september vliegen we naar malaga. Nu twijfel ik tussen marbella (oude deel) of het plaatsje san Pedro qua hotel boeken. Heeft marbella alleen maar hoge flats of ook wel authentieke plekjes en is er in san pedro s avonds wel wat te beleven zoals een gezellig terrasje of restaurantje? Wie kan me informeren? Alvast bedankt!

Hey Mootje, ik ben over 2 jaar in San Pedro geweest. Er zijn hotels genoeg te vinden maar als ik daar geweest ben, was er eigenlijk niet veel te zien, september 2010. Verlaten stranden, de 2 cafeetjes waren gesloten alleen een cafe-resto langs de uiterste zijde richting Marbella. Er zijn een paar winkelstraten en enkele resto’s. In het centrum staat er een mooi kerkje ( waren ze aan het verbouwen als ik daar was). Als je een echt rustige, kalme vakantie wil, is dat de plek maar ik persoonlijk zal daar niet meer boeken.
Natuurlijk, dat is ieder zijn smaak hé… Marbella zelf is levendiger, meer te zien, drukker… Amuseer je !!

Ik zat in mei 2010 in hotel Cortijo Blanco. Hotel was prima, maar rond het zwembad en restaurant was het een bouwput, Daar buiten ook 1 grote bouwput. Boulevard was 1 grote vlakte, met om de paar honderd meter een kiosk. Allemaal straten maar verder geen enkel gebouw. Volgens mij 20 jaar geleden straten aangelegd, maar verder is er buiten de kiosken niets gebouwd. Ik vond het verschrikkelijk. Het enigste wat ik goed vond was het eten in het hotel.

Yep , ik heb dat ook nog gezien… op elke hoek van de straat was het een puinhoop, boren, slijpen …
Op de dijk was er niemand te zien en is / was ook een eindje van mijn hotel…
Wat me wel opviel was dat er een pak appartementen te koop stonden…

Mootje, waarom niet in Malaga blijven of in die buurt… je hebt daar Benalmadena, Torremolinos, Fuengirola…genoeg te beleven bvb de markt in Fuengirola is knap…
Wat verder heb je dan ook nog Mijas …

Bedankt voor jullie reacties, het is me duidelijk: ik ga een hotel in marbella boeken! En een dag een auto huren om de omliggende stadjes te bezoeken! Nogmaals dank!