Ervaringen met China Airlines

Volgens mij zijn er best veel mensen hier die met China AirLines (CAL) vliegen.
Wij hebben (nog) geen ervaring maar graag zou ik die hier wel lezen.

Al was het alleen maar om dingen te lezen waar ik op moet letten
(is er kopen aan boord mogelijk en zo ja in welke valuta, zit er een wijntje bij het eten inbegrepen of moet je het kopen, zijn er plekken waar je echt NIET wil zitten… enz enz)

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Hoi,

Mijn ervaringen met China Airlines zijn zeer positief.
Heb er nu een paar keer mee gevlogen. Voor vliegtuigbegrippen goed eten met drankjes naar keuze, ook wijn erbij.

Ook wordt er van alles te koop aangeboden zoals bij alle andere maatschappijen, betalen kan in Euro’s, Dollars etc.

Goede reis!
Gr. Jeroen

Heb regelmatig met China Airlines gevlogen en vind het een prima maatschappij !
Drankjes zijn gewoon inbegrepen, niet alleen bij de maaltijd, maar je kan altijd om een drankje vragen.
Crew is doorgaans zeer vriendelijk en gastvrij.

heb regelmatig met china airlines gevlogen. nix te klagen, vriendelijk en behulpzaam personeel. gewoon vragen als je iets wilt. fijne reis !

Heb al wel 30 vluchten met China airlines gedaan. Zeer goede maatschappij. Als je naar Bangkok of Taiwan wil vliegen aan een redelijke prijs is er geen betere (service, comfort, vriendelijkheid). Veel beter dan EVA of KLM. THAI is ook zeer goed maar nogal wat duurder.

Hallo,

Volgend jaar ga ik naar Thailand.
Ik zal met China airlines vliegen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Groetjes Dicky

Hallo Dicky,

Er is al een topic over China Airlines, zie: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=52428
Hopelijk vind je daar wat je zoekt.

Alvast een fijne vakantie!

Het is mijn keuze niet al diverse malen meegevlogen omdat het in de reis zat maar EVa air is absoluut veel beter.

Ingrid

Regelmatig met China Airlines gevlogen, vind het een prima maatschappij. Vond de service bij EVA de laatste paar keer wel iets beter dan bij China, maar China vliegt dagelijks wat soms toch beter uit komt.

tjaa??china air,de ene vlucht is de andere niet,laatste tijd valt me op dat de bediening aan boord maar sus en zo is!(nors personeel)g.s

ja wij hebben hier ook ervaring mee eten slaan we over vinden we echt niet te eten en personeel niet echt vriendelijk steeds oude toestellen film valt er bijna niet te zien op het grote scherm wij vinden het absoluut geen internationale vliegtuigmaatschappij echt gericht op chinese gasten.

Tsja, vliegtuigeten is natuurlijk ook geen haute cuisine. Als je er niet teveel van verwacht, valt het best mee.
China Airlines is een Taiwanese maatschappij en richt zich dus niet op Chinese gasten. Denk ook niet dat een Taiwanees er echt blij mee is als je hem Chinees noemt :slight_smile:

China airlines vind ik een prima maatschappij al vind ik de service bij eva ook iets beter maar zoals Dave al zegt is het een (voor mij groot) voordeel dat ze dagelijks vliegen

er zijn idd wel veel taiwanese gasten maar ja wat wil je het is hun nationale luchtvaartmaatschappij (bij de KLM ook veel nederlanders)

groet dirk

kijk maar eens op www.turbulentie.nl

Groet, Kees

Zijn Taiwanese gasten een nadeel dan?

Wij hebben in 2003 ook de trip naar Thailand gemaakt met C.A.I Dat is ons prima bevallen. Ook dit jaar gaan we in december weer naar Thailand met Ch.Airl. Aan boord heb je prima service en een heel vriendelijke crew.
Hetzelfde kun je zeggen van Eva Airlines.
gr. Hans en Jose.

Deze topic zal gesloten worden aangezien er reeds een topic bestaat over ‘Ervaringen met China Airlines’.
Zie de link in de posting hierboven van Jurjenb.

Ben onlangs met China Air, luchtvaartmaatschappij van Chinese Taipei, van Amsterdam naar Bangkok in Thailand gevlogen en later ook weer retour.
De verzorging (in de 747-400) was prima in orde, met zeer vriendelijke stewardessen, die ervoor waakten dat je niets tekort komt.
Kortom een aanrader.

Wij hebben 1 keer met CAL gevlogen, weliswaar business class. Niets dan lof, je krijgt nog net geen kus als je gaat slapen. Helemaal perfect.

Ik vlieg altijd met China Airlines. Tussen Bangkok en Nederland op en neer. Ben dan ook Dynastyflyer, kun je punten voor korting sparen of voor een gratis upgrade. Er valt uiteraard altijd wat te zeuren over een vliegmaatschappij. Vooral als je niet gewend bent om te vliegen en totaal geen verstand hebt van hoe het aan boord toe gaat. Of als je een sterrenrestaurant verwacht voor het eten wat je krijgt. Maar er is voor mij geen andere maatschappij. de rest is veel duurder. De service aan boord van China Air is perfect. Bier en wijn, als je dat wilt, maar niet zo verstandig om alcohol te drinken want daar droog je van uit aan boord van een vliegtuig, is vrij verkrijgbaaar. Er is van alles te koop, net als bij andere maatschappijen. De steward(essen) zijn vriendelijk en behulpzaam. Kortom, voor mij geen andere maatschappij.