In november 2006 naar Thailand gevlogen met China Airlines.
Het was heerlijk vliegen en uitstekend personeel, ook het eten was zeer goed. Ik moet zeggen dat ik geen minpunt zou kunnen verzinnen, uiteraard was ik ook wel wat verwend want ik vloog dynastie class. Vliegen met China Airlines zou ik in ieder geval iedereen kunnen aanraden.
Regelmatig met China Airlines van AMS naar BKK en v.v. gevlogen. Alleen maar goede ervaringen, zeer vriendelijk cabinepersoneel, goede service en eten was oké.
Sowieso hebben Aziatische maatschappijen altijd een streepje voor bij mij, omdat ik het personeel en de service een stuk beter vind dan bij Westerse maatschappijen.
Wij zijn met kerst 2006 naar Thailand gevlogen met China Airlines. Afgegaan op de goed naam van de maatschappij voorzagen wij een prettige vlucht.
Echter!!!
Vertraging van 8 uur op schiphol (technisch probleem, kan gebeuren)
Toestel : Een erg verouderde 747, met in de cabine 1 beeldscherm veels te ver weg van de achterste passagiers (wij dus). En een film uit 1776. Onbekend en totaal niet leuk voor niemand. Verder was er geen keus.
Het lijkt mij dat dit soort van entertainment niet meer van deze tijd is!!!
De terugweg vanaf bangkok was beter. Nieuwer toestel met beeldschermen in de stoel ervoor (Het kan wel!!!)
China Airlines Dynasty Class : twee op twee bovendek op Boeing 747-400, extra beenruimte, excellente service, mooie vertrekuur vanuit Amsterdam, alleen vlucht Bangkok-Amsterdam vindt plaats in de vroege ochtend (03.00!!!)
Verleden jaar zijn we met China gevlogen. We kregen de tip om een raamplaats te vragen bij de achterste 5 rijen. Dan zit je nl met z’n tweeën. Net zoals het merendeel tevreden over de service. Het enige minpuntje vond ik de aankomstijd in Bangkok. Dit jaar met Eva waren we al om ca. 05.15 in Thailand. Maar dat kan iedereen zelf het best beoordelen.
Dit jaar februari heb ik gevlogen met China Airlines. Ik moet zeggen ik ben uitermate tevreden over de service die wordt geboden in het vliegtuig. de prijs-kwaliteit verhouding scoort daarbij goed
In mei 2006 van AMS naar BKK en terug. Prima vluchten, op tijd en vriendelijk personeel. Beenruimte is iets aan de krappe kant in de economy klasse; zeker voor zo’n lange reis.
Check ik vanochtend het nieuws voordat ik naar m’n werk ga, zie ik dat een vliegtuig van China Airlines in de hens staat. Gelukkig geen gewonden etc.
Niet echt stimulerent als je weet dat je met dezelfde maatschappij begin november vliegt naar Bangkok. Nu maak ik me niet echt zorgen om dit voorval, maar des te meer om datgene wat de nieuwslezer zei;
“De Taiwaneese maatschappij China Airlines staat de laatste tijd niet goed aangegeven”.
Mijn vrouw en ik zijn met China Airlines naar Bangkok gevlogen vanaf Schiphol.Moesten eerst wachten op Schiphol tot er wat van dat Maffia achtig volk was ingestapt,en toen kon de rest van de reizigers aansluiten.
Het eten (noedels ) was niet om te Vr???.hartstikke koud.
Op de terugreis zat mijn vrouw in een kapotte stoel,ze moest maar ergens anders gaan zitten.Hartstikke koud in dat ding,met maar een klein dekentje om je te bedekken.
Nee, als het even kan GEEN China Airlines meer.
Ik lees op de site van China Airlines dat ze nieuwe vliegtuigen in gezet hebben tussen AMS - BKK. Nieuwe types 747-400. Er draait zelfs een banner op hun homepage: http://www.china-airlines.nl/ (bovenaan in het midden)
Die banner staat er al een tijdje en ik kan er niet uithalen dat ze met nieuwe types 747-400 vliegen. Volgens mij vliegt CI nog steeds maar 1x per week met een nieuwere uitvoering van de 747 en de overige dagen nog steeds met een oudere versie…
Als je voor een vlucht van AMS naar BKK kon kiezen tussen
China Airlines (niet te verwarren met Air china) en de KLM
welke zou dan jullie voorkeur hebben?
Toch beetje vreemd dat dit topic nu in het China Reisforum is beland…China Airlines is toch echt de nationale airline van Taiwan…en niet van China ! Laat ze het maar niet horen !