Ervaringen met Chicago O'Hare Airport (Chicago, VS)

Hallo,
22 maart vertrekken we naar costa rica met american airlines.
Tot onze grote spijt moeten 2x overstappen. de eerste overstap is in Chicago, daar moeten we dan onze bagage ophalen en terug inchecken, maar we hebben maar 1u en 15min tijd.
Ik heb al een plannetje van de luchthaven gedownload, maar daar beging het al he !. Je moet zo een tram nemen ( airport transit systeem) van terminal 5 naar terminal 3 , maar moeten we eerst door de douane en dan onze bagage afhalen ,dan pas de tram nemen en onze bagage terug inchecken op terminal 3? of direct de tram nemen naar terminal 3 en daar onze bagage ophalen en terug inchecken ? heeft iemand hier ervaring mee?
de tweede stop (Miami)is beter we moeten onze bagage niet ophalen en we hebben 1.35 u de tijd
Hopelijk kan iemand ons helpen want 1.15 u is niet genoeg tijd om fouten te maken he!
mercikes al op voorhand
veel reisplezier

1u15 houdt niet over, zeker niet aangezien je ook niet op het allerlaatste moment aan kan komen zetten. Afgelopen jaar heb ik op de terugweg vanuit Las Vegas in Chicago een overstap van 50 minuten gehad, dat was dus zonder grenscontrole en gedoe met bagage, toen we bij de gate kwamen was het boarden al lang bezig, we waren als een van de laatsten aan boord. Overigens komen dergelijk lange vluchten meestal wel wat aan de vroege kant aan, daarmee win je mogelijk wel weer wat tijd. En zorg dat er aan je bagage een “quick transfer”-label o.i.d. wordt gehangen, dan ligt ie in Chicago als eerste op de bagageband.

De procedure is als volgt:

  1. na landing naar immigrations (groen formulier afgeven)
  2. je bagage ophalen
  3. door customs (blauw/wit formulier afgeven)
  4. direct daarna je bagage weer afgeven
  5. naar de andere gate

Ik heb geen ervaringen met Miami, maar die overstap zou normaal gesproken geen enkel probleem moeten zijn. Vermoedelijk zal je bij de overgang van domestic naar international nog wel een veiligheidscontrole hebben, maar geen gedoe meer met bagage of douane.

1 like

hopelijk heb je gelijk dat we te vroeg landen,
wie haalt het nu in zijn hoofd om maat 1u 15 min tijd te geven als

je bagage moet afhalen
mercikes nu wet ik toch al eetje wat ik moet doen
myriam

wat bedoelde je me o.i.d.?
en nog een vraagje , je moet blijkbaar eentreintje nemen (ATS) om naar terminal 3 te gaan , lever je je bagage in voor je het treintje neemt of op terminal 3??,

Je bagage lever je al voor het treintje af, direct na customs.

1 like

Chicago airport O’Hare schijnt de grootste luchthaven van de wereld te zijn en het kan lang duren alleen al van het vliegtuig naar de gate te komen en dan kan het zeker ook nog lang duren van gate naar gate te komen.
Voordeel is wel dat je in maart reist, in de winter kan het weer in Chicago nl. erg slecht zijn, en dan het duurt het allemaal soms nog veel langer.

1 like

Ik zelf ben nog nooit in Chicago airport geweest,maar mijn moeder wel!mensen die de passagiers in goede banen moeten leiden(incheckbalie&bagageafhandeling) kwamen wel heel nors en onbeleefd over.g.s

Niet om het goed te praten, maar lopen zulke figuren niet op elk vliegveld rond? Er werken op zo’n luchthaven vele duizenden mensen, en er zullen geheid altijd wel een paar stukken chagrijn tussen zitten. En uiteindelijk is maar één ding echt van belang: hoe ze hun taak uitvoeren. Bij een krappe transfer heb ik liever een vlot en efficiënt werkend stuk chagrijn dan een trage kwebbeltante.

:tssk:hmmm,waar heb ik dat nogal gehoord het woordje"chagrijn"??We zullen er maar best over zwijgen zeker!Nu mijn ouders zijn ook al niet meer van de jongste,en het was hun eerste trip naar Amerika,en ze werden echt afgeblaft door het personeel,ik weet wel dat het moet vooruit gaanvolledig mee eens,maar de wijze waarop ze hebben gezegd vindt ik beneden alle peil.g.s

Ietwat ongelukkige woordkeus inderdaad :smiley:

Wij zijn heel wat keren via Chicago gevlogen en 1h15m is wel erg kort. Onze “Wizzard”" heeft precies aangegeven hoe het gaat in Chicago. Het zijn maar korte wandelingen en van onvriendelijk personeel bij het afgeven van de bagage heb ik niets gemerkt. Wees beleefd en doe wat er gezegd wordt. Je bent niet meer in NL…
Yeehaw

Oei, wij hebben een tussenstop van 45 min (gelukkig in het naar huis gaan), zal te weinig zijn waarschijnlijk. Hoe weet je of je je bagage moet afhalen, of moet iedereen dat doen?
Petra

ik heb gebeld naar de organisatie die mijn de tiketten verkocht hebben en ze vertelden mij als je amerika binnen komt moet je altijd je bagage ophalen.
bij ons is dat in de heenvlucht chicaco en in de terug vlucht miami. als je vertrekt in brussel of schiphol kan je het best nog is navragen als je inscheqt dat ga ik ook nog is doen hoor, dan ben je gerust
wanneer vertrek je?

1 like

Krap is het zeker, maar op de terugreis heb je geen omkijken naar je bagage, die wordt automatisch doorgestuurd. Alleen op de heenreis moet je met je bagage door de douane.

1 like

@mvdb: de eerste mei zijn we weg :wereld:. Dan hebben we tijd genoeg, ik geloof dat we negen uur hebben op de luchthaven van Chicago.

@WizardOfOss: dat is gemakkelijk!!! We laten hier zeker weten of we het gehaald hebben :smile:.

En lukt het niet dan gaan we met de volgende vlucht (in het naar huis gaan, is dat al wat minder erg).

Bedankt alle twee!!!

Petra

@mvdb: zo leuk, wij waren ook eerst van plan dit jaar naar Costa Rica te gaan, maar het is toch Amerika geworden. Veel plezier, het is bijna zover :wink:

het witte douane briefje dat je moet afgeven krijg je dat op het vliegtuig? en is dat voor als je iets aan te geven hebt? is het groene nu vervangen door de autorisatie die je moet online aanvragen met esta??? nog twee weken en we zijn weg … Jes

Zowel het groene als witte formuliertje krijg je inderdaad in het vliegtuig, en anders hebben ze deze na de landing ook nog wel (ik heb een keer gehad dat ze “op” waren in het vliegtuig), beiden moet je nog steeds invullen. De witte één per gezin, de groene per persoon. De ESTA staat daar los van, dat is weer een extra handeling.

Alvast een goede reis gewenst!

Wij zijn in oktober 2009 op Chicago o’Hare geweest voor een tussenstop naar Orlando. We hadden 2,5 uur en dat was voldoende, maar niet ruim.
Inderdaad krijg je op de eerste luchthaven vanuit Europa in de US te maken met Douane- en paspoort controles. Wees beleefd en geduldig en blijf vriendelijk. Je bent niet in Nederland en zulke ambtenaren hebben totaal geen gevoel voor humor en kunnen vrij nors overkomen. Dus geen lollige opmerkingen en blijf netjes in de rij staan. Men neemt security daar erg serieus.
Verder is het een heel groot vliegveld en kun je dus erg ver moeten lopen. Kijk op internet naar de plattegrond van de luchthaven en zorg dat je gatenummers weet. De instapkaarten krijg immers vaak al op Schiphol, waar die nummers op staan, en met een smartphone kom je een heel eind.