We zijn van plan om volgend jaar in februari of maart 2 à 3 weken naar Boipeba te gaan.
Op Tripadvisor heb ik al tal van goede reacties gelezen.
Iemand ervaringen met het eiland & de poussada’s.
Het voornaamste dat ons nog doet twijfelen is de verplaatsing vanuit Salvador naar Boipeba, die nogal moeilijk zou zijn.
Boipeba heeft de reputatie mega-rustig te zijn !
Het eiland ligt vlakbij het andere eiland Moro de Sao Paulo waar je dus vanuit SSA heen kan met de Catamaran (te nemen Cidade Baixo, voor de Mercado Modelo) kost als ik me niet vergis 25r§ per persoon enkel, dan een andere plaatselijke lancha zoeken naar Boipeba, ofwel een tax nemen vanuit SSA, duurder, duurt ook langer onderweg maar je rijdt wel door een heel mooie streek (de Reconcavo waar je eventueel een tussenstop kunt maken in de historische wieg van Brazilie nl Cachoeira, kan ik eventueel organizeren voor jullie als dat gewenst zou zijn, je zou zelfs een klein Bahia rondreisje kunnen maken en Chapada Diamantina inlassen bvb ![]()
Greetz from the tropIX
Een uitstekende pousada is SANTA CLARA
Reisduur Salvador - Boipeba ongeveer een halve dag.
Veerboot vanaf Salvador - Bom Despacho naar Itaparica
aldaar de bus nemen naar VALENÇA.
Vandaar speedboat naar Boipeba.
deze route is ook te vinden op de site van Santa Clara.
Over het algemeen is 1 week superrust genoeg !!!
het is magnifiek en paradijselijk maar absoluut geen modern vertier.
Ik zou niets bespreken en lokaal gewoon boeken wat je leuk vind/ kunt betalen.
Fantastische lokatie, ik reis sinds 1994 met regelmaat langs de kust in het Noordoosten en het is mijn all-time favourite maar 1 week is “more than you can take”.
Succes, ik weet niet of Marina de Boipeba nog bestaat maar ik vond het de laatste keer helemaal geweldig…