Wat te doen in de bahia?

Hoi allemaal,
Ik heb zo’n twee maanden voor mijn rondreis in Brazilie. Ik ga drie weken het zuiden zien (oa Foz, Florianapolis, Curitiba, Sao Paulo, paraty, Rio de Janeiro), en dan heb ik ruim twee weken om van Rio naar Fortaleza te reizen (vertrek Rio en aankomst Fortaleza staan redelijk vast). Hebben jullie tips wat ik in die twee weken het leukst is om te zien en doen in de bahia? Ik reis als meisje alleen, dus kom het liefst op de plekken waar meer backpackers zijn. Ik hoef geen twee weken strand, proef graag cultuur in de stad en mooie dingen in de natuur. Ik zat zelf te denken aan Salvador - park chapada diamantina - Recife/olinda - Praia da Pipa - natal - aankomst Fortaleza. Is dat haalbaar in 17 dagen (meer/minder doen?)? En weten jullie toevallig of in deze periode (eind november - begin december) er meer backpackers in deze streek te vinden zijn? Alvast bedankt!
Groetjes, Paula

Hai Paula,

Chapada Diamantina kan je zeker als backpackster aan (en als je van natuur houdt is dat zeker een must), er is zelfs een leuke camping naast het kerkje in het centrum (links naar boven eens je de brug over bent)
Verder is in Salvador voldoende te zien om enkele dagen te verblijven, er zijn diverse jeugdherbergen waar je terecht kunt.
Je zou ook eens een uitstap naar Cachoeira kunnen maken in het Recôncavo-gebied om er te zien hoe het er aan toe gaat bij de locals in het binnenland.
Op weg naar Recife zou je even kunnen afstappen in Mangue Seco (noord Bahia)

Succes met je reisvoorbereiding

Ivan

Hoi Paula,
Ik land 10 november op Salvador en wil dan ook graag zo snel mogelijk de Chapada in. Interesse en handig qua planning om samen te gaan? Stuur me dan even een privé berichtje ajb. Wie weet tot snel!
Roos