Beste mensen,
Zijn er toevallig mensen die ervaringen willen delen over de Chinese steden Nanning en Kunming. Wij komen hierlangs op doorreis vanuit China naar Vietnam maar hebben geen idee of deze steden interessant zijn.
Dank!
Groet Koen
Ben alleen in Kunming geweest. Heb met Nanning geen ervaring…
Kunming is geen heel bijzondere stad, hoge gebouwen, beetje ‘zielloos’, maar prima te doen. Wat wel leuk is, op ongeveer 2 uur rijden, 120 kilometer ten zuidoosten van Kunming, ligt het stenen woud (Shilin). Mooie rotsformaties, kun je prima dag doorbrengen. Hebben toen minibusje vanuit hotel genomen, geen probleem…
Ik vind Nanning wel leuk, maar dat komt omdat ik er vaker ben geweest. Voor toeristen is er eigenlijk weinig te zien.
Kunming is wel een stad op te verblijven. Rond de stad zijn een paar mooie tempels te zien en de stad zelf heeft een fijne atmosfeer. Je kan er ook lekker eten (over de brug noodles!).
Shilin (stenen woud) raad ik af: duur en oninteressant. De meeste toeristen die ik heb ontmoet vinden dat ook, de meeste chinezen die ik heb ontmoet vinden het geweldig!
Ik ben alleen in Kunming geweest. De stad was wel leuk, maar misschien komt dat omdat ik rond chinees nieuwjaar was, en daarom de drukte in de supermarkten leuk vond om mee te maken. Kerst in nederland in de supermarkten is er niks bij ![]()
door Hugo wordt het stenen woud afgeraden, maar ik vond het wel leuk. Het is apart om rond te lopen tussen de hoge puntige stenen.
Ook nog bij een tempel geweest, amar kan echt de naam niet meer zeggen.