Hallo,
Ik zou dolgraag naar China willen. Vorig jaar zijn wij naar Vietnam geweest en dat vonden wij heel erg mooi. Ik ben al een tijdje aan het googelen over China en lees zoveel verschillende meningen en ervaringen. Wij gaan rond 3 mei ongeveer 3 weken. Waarschijnlijk Kunming-Lijiang-Dali- Zhongdian. En wat dorpjes ertussen. Is het daar nu zoveel drukker dan in Vietnam en is de drukte van de Chinezen echt heel vervelend? Iemand nog een leuke tip voor een bestemming in deze regio?
Hallo Jaqc,
De drukte in Vietnam vond ik vervelender dan in China. Op populaire (drukke) plekken zie je in Vietnam bijna uitsluitend westerlingen. In China zijn het in feite alleen maar Chinezen die je ziet. Het binnenlandse toerisme in China is namelijk enorm. Vind al die Chinezen en hun gebruiken fascinerend om te zien. Drukken en duwen om de metro in te stappen bijvoorbeeld, leuk! Een vervelende drukte? Nee, vond ik dus niet. Een stuk leuker dan een hoop westerlingen tegenkomen.
www.reisbloggers.nl
Ik vond Beijing na een aantal dagen echt te druk worden, maar juist de provincie Yunnan vond ik echt geweldig! Probeer vooral ook een paar dorpen te bezoeken.
Ik weet trouwens niet precies hoe lang de Chinezen vrij hebben rond 1 mei, want dat zou voor extra drukte kunnen zorgen.
Ze hebben dan 1 week vrij geloof ik en daarom kom ik pas de twee week mei asn in Beijing anders schijnt t n gekkehuis te zijn haha… Ik weet nog dat ik Vietnam voornamelijk de toeristen asntal vervelend vond en hoop dat china dit niet zo erg heeft!
De plekken die ik bezocht in China waren zeker niet overspoeld door toeristen. Sterker nog: in sommige dorpen waren bijna geen toeristen te vinden.
De steden zijn echter vol en druk zonder toeristen. Wat dat betreft vond ik Vietnam toch wel relaxer…
Ohh ohhww hahaa terug denkend aan Ho Chi Min… Wat n chaos tijdends de spits!������