Ervaringen in de Azoren

Hier wat foto’s van de Azoren

Mijn ervaringen met Dolfijnen spotten op de Azoren.

Maandag 22 september 2008 hebben wij omstreeks 12.00 uur een bootreisje besteld voor een fullday. Op dinsdag 23 september 2008 moesten we om 08.30 uur aanwezig zijn, bij de Whale watching kiosk in Av.Infante D.Henrque 9500 Ponta delgada São Miguel Acores.
Na een korte uitleg over het bootreisje eerst dolfijnen spotten daarna door varen naar het plaatsje Vila Franca Do Campo, hier zouden wij lunchen, daarna wat tijd voor je zelf, en dan weer terug met de boot naar Ponta Delgada.
De uitleg was in het Engels en Duits, er werd ook gezegd dat het mogelijk terug gebracht kon worden tot een halve dag als weersomstandigheden zouden verslechteren, en dat op zee dit tot een definitief besluit zou komen.
Verschillende Dolfijnen gespot en een soort walvis op diverse plekken op zee voor de kust van Ponta Delga.
Hier na werd er door gevaren naar het plaatsje Vila Franca Do Campo, de golfslag werd hoger en hoger, maar de kapitein nam geen snelheid terug waardoor de boot meer omhoog kwam, en met klappen weer op het water kwam, hierdoor kwam m’n rug vast te staan, omdat ik de klappen niet meer kon opvangen. Ik ben toen achter in de boot gaan zitten.
Na 15 minuten is de kapitein omgedraaid weer terug naar Ponta Delga, omdat de golfslag te hoog was en dit gevaar zou kunnen oplopen voor de ruggen van de mensen aan boord.
Na aankomst kreeg ik voor een halve dag mijn geld weer terug. Terug op de wal had ik hevige pijn in mijn rug. ik dacht dat dit de volgende dagen wel weer minder worden zou. Na 6 dagen was ik weer terug in Nederland had ik nog steeds pijn in mijn rug, en ben naar de huisarts gegaan, die mij doorverwees om in het ziekenhuis een röntgenfoto te maken. Toen werd een thoracale wervel fractuur waar genomen, waardoor ik 8 à 10 weken niet in de keuken kan werken.
[EMAIL=“rupertzeeman@hotmail.com”]rupertzeeman@hotmail.com

Hier onder nog wat filmpjes die ik gemaakt heb op de Azoren.

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“aEJplUkMg3M” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“Lvo5I1vyMtI” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“yg3Mm9O0hYo” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

https://www.youtube.com/watch?v=er1IUyp3H-0

Prachtige foto’s zeg!

Ik ben ook van plan om samen met mijn vriend volgend jaar naar de Azoren te gaan. We zijn al in Madeira geweest en zijn sindsdien verliefd geworden op eilandjes en archipels.

Thanx voor je verhaal en de filmpjes. Echt helemaal te gek!

Mijn man en ik zijn van plan om van 17-27 september 2010 naar de Azoren te gaan. Nu heb ik ergens gelezen dat de temperatuur rond die tijd, 19 of 20 graden is. Klopt dat? Hopelijk is het er dan iets warmer.

Wij zijn in juli op de Azoren geweest en het was er 23-24 graden, dus ca 20 in september klinkt wel redelijk. Overigens vond ik dat het warmer aanvoelde, zeker in de zon…