ervaringen in Belfast.

Wij willen met een groep komend voorjaar naar Belfast voor een weekend.
Zijn deze week in Dublin geweest, was super.
Is Belfast een veilige stad,hoe zijn de bewoners?
Gevoelsmatig lijkt het me een grimmige stad, maar ik heb geen ervaring.

mvg, Jean Mertens.

Hoi,

Ik ga zelf in februari 2007 naar Belfast en neem na een dag of twee de trein naar Dublin, om daar een paar dagen te verblijven.
Ik ben dus nog niet in Belfast geweest, maar ik hoor en lees eigenlijk alleen maar (zeer) positieve berichten.
Ik kan je dus niet helpen met feiten, maar ik geloof dat Belfast een mooie, gezellige en veilige stad is, waar veel te beleven is.

veel plezier,

groet,

Ton

Hallo Ton.

Laat me svp ff weten hoe het er was en misschien nog wat tips om te doen in Belfast.

Recent nog in Dublin geweest, Wicklow mountains is een echte aanrader.
www.coachtoursofireland.com

Veel plezier, mvg Jean

Hoi Jean,

Zal ik doen, je hoort van me.

Groet,

Ton

Hoi Jean,

Ik ben inmiddels terug uit Belfast en Dublin en kan wel zeggen dat ik een fantastische trip heb gehad.
Ik kan je zeggen dat Belfast absoluut geen grimmige stad is, maar een levendige, gezellige stad met zeer vriendelijke mensen. Ze vinden het prachtig dat je vanuit Nederland juist Belfast bezoekt.
Mensen praten je de oren van de kop om het maar even zo uit te drukken.
Nou weet ik natuurlijk niet waar je interesses liggen, maar ikzelf vond de City Hall wel indrukwekkend, net als St. Ann’s Cathedral.
The Crown Bar is prachtig en gezellig om een lekker biertje te drinken.
Je ziet nog wel wegversperringen en gepantserde politieauto’s en muurschilderingen enzovoort, maar van een grimmige sfeer is dus geen sprake.
Ik zou zeggen gewoon doen, al was het alleen maar omdat ook de Noord Ieren geweldige mensen zijn in de omgang.
Mocht je gaan, vlak bij de City Hall zit de Tourist office en die voorzien je graag van allerlei informatie over bezienswaardigheden, rondleidingen langs de muurschilderingen, routes enzovoort.

Groet,

Ton

Hoi

Ik ben zelf nog nooit in Belfast geweest, maar wel al in Dublin. De mensen vind ik er over het algemeen erg vriendelijk. Het is een plezier om er te zijn wel, ik vermoed dat Belfast hetzelfde is. Je kan misschien eens proberen om op deze website te kijken: Belfast - citytrip en reisinfo - Take-A-Trip. Hier zoek ik ook altijd iets op als ik wil weten wat ik moet zien of doen in een stad.
Veel plezier in Belfast!