Nederlanders in Dublin?

Hallo allemaal, :smiley:

Aankomende vrijdag verhuis ik naar Dublin en ik vroeg me af of hier mensen zijn die daar ook wonen.
Ik ken namelijk nog helemaal niemand daar. :paranoid:

Ben benieuwd!

Groetjes! :dag:

Niet in Dublin wel in Belfast :wink:

Is ook leuk!
Hoe bevalt het daar?
:vak02:

Goed hoor :slight_smile: In het begin is het wel even anders, maar je went er wel snel aan… De mensen zijn superaardig, dus zeker wel een aanrader :stuck_out_tongue: En hoe is het in Dublin dan?

Ik vind Dublin echt helemaal leuk!
Ik ben er vandaag precies 2 weken en ik heb nog geen minuut heimwee naar Nederland gehad.
Dat gaat ook niet gebeuren denk ik zo. :teeth:

Dublin is een grote, drukke maar mooie stad.
En als je de stad uit gaat, dan zie je de rest van het mooie Ierland.

Hoe ben je zo in Belfast terecht gekomen? :hihi:

:ireland:

Hehe, per toeval eigenlijk. Ik werkte in de ICT, in Nederland, en een keer kwam ik zo een advertentie leuk. Dus ik liet het aan een vriendin van mij zien. Zij vond het wel leuk om te gaan doen. En ik zou ook gaan. Uiteindelijk heb ik nog het project afgemaakt waar ik mee bezig was en ben toen ook richting daar gegaan. Zit hier nu vanaf 4 februari. En ik blijf zowiezo nog tot eind volgend jaar en daarna kijk ik wel waar ik naar toe ga…

Ik werk nu bij een contact/call center. Via een ander bedrijf voor een grote bedrijf in Amerika. Ik doe nederlandse support geven aan NL en BE, specifiek vragen over een chatprogramma beantwoorden, maar je hebt nog veel meer dingen andere producten en diensten van hun. En er zijn nog andere bedrijven waar we voor werken. En hoe ben je hier beland dan. Kon je makkelijk een huis vinden enzo?

Hallo,

Ik ga ook richting Dublin eind september.

Heb een antal job interviews achter de rug en wacht alleen nog op terug koppeling.

Ik weet dat zodra ik daar aanwezig ben een PPS nr moet aanvragen.
Dat ik me hier in NL moet uitschrijven.

Heeft iemand nog wat tips betreffende zorgverzekering.

En zijn er nog dingen die ik vergeet die niet hier boven zijn genoemd.

Mvg,
Rick

ik dacht, misschien heb je dus nu al je pps nummer maar je hoeft niet meteen uitteschrijven hoor uit Nederland maar… als je niet werkt in Ierland moet je verplicht de zorgverzekering aanhouden en krijg je ook gehannes met de belasting. Dus als er geen reden is om je niet uitteschrijven dan zou ik je dus meteen uitschrijven.

Verzekering: Joho Special Isis verzekering (www.joho.nl) prima dekking voor als je in Nederland geen basisverzekering meer hebt!

veel plezier in Ierland

zijn er nog Nederlanders in Dublin die de leuke plekken weten te vinden? ik woon hier net een maandje en ben op zoek naar wat nieuwe uitdagingen, gave bezienswaardigheden, werk 1 of 2 dagen per week tips zijn altijd welkom Groetjes Nicole