Tips voor Belfast

Hallo,

Ik ga voor 5 dagen met een groepje vrienden over een aantal dagen naar Belfast. Enigzins voorbereid, maar info is nogal algmeen.

Wie heeft tips voor mij om ene ontspannen leuk en gezellig stedentrip te krijgen?

Bedankt alvast

Hoi, ik heb een reisgids van Ierland met Belfast er ook in. Is er iets specifieks wat je zou willen doen, of moet ik je hier (of in prive bericht) het een en ander vertellen wat er in de gids staat zodat je zelf kunt beslissen?

Hoi Matti,

Ik ben in januari onder andere naar Belfast en Londonderry geweest.
Als ik je een tip mag geven zou ik zeker de kust vanaf Belfast richting Londonderry meepikken. De hele kustlijn, inclusief de Giant Causeway is prachtig.
Ik had het plan om dit traject per bus te doen, tot dat ik in mijn B&B een flyer zag liggen van een touroperator, Allen’s Tours.
Voor een tour van een hele dag betaal je normaal GBP 25,–, maar wij betaalden GBP 16,–.
Hiervoor opgehaald met een minibus, gids, diverse stops bij onder andere de Giant Causeway, Carrick-a-Rede touwbrug, Bushmill’s Dist. en enkele leuke plaatsjes. Tot slot zijn wij afgezet bij een bushalte, waarna we een bus naar Coleraine en een trein naar Londonderry hebben genomen.
De drie anderen die de trip meemaakten, gingen gewoon terug naar Belfast.
Perfect voor een dagtrip dus en zo zie je nog wat meer van Noord Ierland.
Je kunt Allen’s Tours gewoon op internet vinden.
Verder is het heel interessant om een tour door de mooie Town Hall mee te pikken en een lekker biertje te drinken in de Crown Saloon.
Verder eigenlijk gewoon rondlopen en je komt genoeg tegen.
Iets buiten Belfast ligt nog Belfast Castle in een heel mooie omgeving.
Ook “mooi” en eigenlijk een must The Murals.

Hoe dan ook veel plezier,

Groet,

Ton