Ervaringen begin augustus Gili Trawangan?

Is er iemand die afgelopen augustus of vorig jaar op Gili Trawangan geweest?
Ik wil er begin augustus 2015 heen, maar vroeg me af of het te doen is om een hotel te vinden zonder reservering?

Wij houden namelijk van spontaan reizen… Zomaar ergens een paar dagen langer bijvoorbeeld!
Liefst leg ik dus niets vast, maar ja… Ik heb natuurlijk geen zin om 100+ euro te betalen voor een hotel wat normaal 25 euro kost.
Daarom hoori k graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

Ik was in 2012 voor het laatst in augustus op Gili T. Toen waren de prijzen hoog (prijs-kwaliteit), en moest ik een behoorlijk tijd zoeken voordat ik wat gevonden had.

Ik ben een beetje klaar met de Gili’s…

Het leek me leuk om 3 dagen te gaan! Ben daar nog nooit geweest.
Wat ik jou favoriete plek op bali Jenny?

Er zijn heel veel mensen die het wél nog leuk vinden, dus laat je niet stoppen door mij :wink: Ik was ik 2006 voor het eerst op Gili T., en die sfeer is niet meer. Dan blijf je vergelijken.

Ik vind Amed erg leuk, ook mooier duiken dan de Gili’s.

Mijn favoriete plek op Bali is Tabanan/Jatiluwi. Niet zo toeristisch, maar ook weinig strand (al is Yeh Ganga leuk).

Gilli trawangan vorig jaar augustus geweest 2 uur rondgelopen geen plaats!!
Toen met boot naar gilli meno gegaan stuk rustiger maar moet eerlijk zeggen ben het geheel met Jenny eens.
Jaren geleden geweldig en nu overspoelt door toeristen.
Daardoor heb ik er de laatste keer niet zo naar mijn zin gehad.
Amed vind ik super ;eller rondscooteren. snorkelen en super lieve mensen.

Dan is het loei en loeidruk…zou het niet doen.
De mensen die daar werkten en woonden gaven mij al aan dat ik slim was om in november te komen.
Druk genoeg maar niet té…Gili Air zit een beetje tussen Trawangan en Meno (< echt té rustig, honeymoon eiland) in
Als je aankomt in de haven krijg je genoeg aanbiedingen van kamers, anders t.o. “haven” liggen 2 ATM’s naast elkaar, daar zitten de jongens van de home-stays bij elkaar om hun kamers aan de man/vrouw te brengen.
Tips:
eten @ the nightmarket!
Verder boottochten zover mogelijk van de haven regelen, wordt alleen maar duurder naarmate je korterbij komt.