Ervaringen aanvraag Australische nationaliteit

Dag allen,

Ik ben nieuw op het forum en ik kon zo 1,2,3 geen soortgelijk topic vinden (dat niet uit 2004 stamt).

Mijn vader komt uit Australië, maar bij mijn geboorte heb ik alleen de Nederlandse nationaliteit gekregen. Momenteel ben ik bezig met de aanvraag voor mijn Australische nationaliteit, maar hier komt nog het e.e.a. aan papierwerk bij kijken. Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met het aanvragen van de Australische nationaliteit en die mij tips kunnen geven m.b.t. aanvragen van bepaalde documenten en de duur van de aanvraag?

  • Ik moet bv. een document hebben dat andere nationaliteiten van mijn vader aantoont. Ik heb zijn geboortecertificaat uit Australië kunnen opvragen, maar naar mijn weten is hij nu in het bezit van een Nederlands paspoort. (Ik heb geen contact met mijn vader, dus via hem documenten verkrijgen wordt lastig.) Weet iemand welke documenten voldoen die ik op een andere manier kan verkrijgen?
  • Daarnaast moet ik via de Australian Federal Police een National Police Check Application Form invullen (als ik het goed heb begrepen), wat een soort document van goed gedrag is. Dit vind ik persoonlijk logisch, maar ik moet dit formulier downloaden, invullen, opsturen naar de Federal Police, terug gestuurd krijgen en vervolgens opsturen naar de immigratiedienst. Dit vind ik vrij krom en ik kan me voorstellen dat ik het niet goed begrepen heb.

Kortom, is er iemand die niet al te lang geleden deze zelfde aanvraag heeft gedaan (Australian Citizenship by descent - form 118) die mij kan voorzien van tips welke documenten ik nodig heb en hoe ik deze het beste kan verkrijgen?

Via de website van de immigratiedienst heb ik Mr. Kees Bakhuijzen gevonden als goedgekeurd vertaler, heeft iemand ervaring met deze meneer?

Alvast hartelijk dank.

Vriendelijke groet,

Damian

Damian,
ik kan je niet helpen. Maar misschien dat er op dit forum: http://xpdite.net/ iemand is die je een stapje verder kan helpen. Je weet maar nooit.
Succes
Willem

Damian,

ik neem dat je deze posting ook hebt gezien. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=174949&highlight=geboortebewijs Misschien kun je via privé berichten met de schrijfsters een stukje verder komen.