Australische geboorte akte

Hallo iedereen :slight_smile:

ik had even een vraagje. Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar misschien weet iemand het antwoord.

Ik heb 2 nationaliteiten, een australische en een Nederlandse. Om Australie binnen te komen heb ik mijn australische nodig. Met mijn nederlandse word ik geweigerd. Mijn australische paspoort is jaren geleden verlopen. Ik moet hem dus opnieuw aanvragen, maar daarvoor heb ik mijn australische geboorte akte nodig, en die heeft mijn moeder. Wij hebben geen contact, ik heb het wel aan haar gevraagd. Maar ze weigert het te geven. Dus ook deze heb ik opnieuw aangevraagd. :slight_smile: 12 mei heb ik de papieren met alles erop en eraan verstuurd, maar ik heb tot heden nog niks ontvangen.

Weet iemand hoelang hierover gaat?? We gaan pas volgend jaar april weg, maar ik wil het zo snel mogelijk in orde hebben. Je hebt je paspoort toch nodig bij het boeken van je ticket??

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

Cloe, wil je gaan emigreren? Waarom zou je anders worden geweigerd op je Nederlandse paspoort. Heb je wel een bericht van ontvangst gekregen van alles dat je hebt opgestuurd? Je kunt ze toch ook bellen, de instantie waar je het naartoe hebt gestuurd? Of een mail er achteraan of alles wel is aangekomen. Over het algemeen zijn ze in Australië aardig en behulpzaam.

Hallo Willem!

Sorry voor de late antwoord. Ik ben al een aantal lange maanden bezig hiermee. De australische ambassade heeft mij dit verteld. Ik word als australische met een nederlandse passpoort geweigerd. Ik vind het erg krom, maar het is nu eenmaal zo. Er is geld van onze credit card afgehaald van hun. Dus ik neem aan dat het in orde is en dat ze het hebben ontvangen. Dit is gisteren gebeurd. Dus weet niet hoelang het nog gaat duren.

Mijn man en kinderen moeten wel een visum aanvragen, hoe gaat dat in zijn werking?

Groetjes, Chloe

Voor de periode die jullie gaan krijg je gratis een elektronisch visum (Subclass 651, geldig voor drie maanden). Dat geldt in jouw geval dan kennelijk voor je man en kinderen. Kost verder ook niets. Ziehier: http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/651.aspx
Ik weet niet wie de ‘ze’ zijn die geld van de credit card hebben afgeschreven. Als het om je geboortebewijs gaat, geldt voor jou ook dat je bij het boeken van je ticket een elektronisch visum kunt aanvragen. Koop je de tickets online dan moet je dat zelf doen, boek je via een reisbureau, dan regelt dat het voor je.
Succes verder.

Hoe is het afgelopen? Heb je alles kunnen regelen? Trouwens wel raar, dat je met je Nederlandse paspoort niet op vakantie mag in je geboorteland.

Hoi Chloe25,
Is het allemaal gelukt?
Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan. Alleen heb ik niet mijn geboorteakte nodig daar ik in Nederland geboren ben, maar die van mijn moeder die in Victoria geboren is. Nu vroeg ik mij af hoe je de geboorteakte hebt aangevraagd? Ik kan namelijk niet vinden hoe ik deze kan aanvragen vanuit Nederland…
En kan je vertellen hoe lang het heeft geduurd voordat je de geboorteakte daadwerkelijk binnen had?

Ik hoop dat je me kan helpen,
Groetjes Amber