Ervaring zelf excusies regelen

hallo

wie heeft er ervaring met zelf excursies regelen in Argentinie?
Schijnt goedkoper te zijn als met de groep waar wij met mee reizen?
Daar schijnen ze idioot hoge prijzen te vragen.

Wie weet waar ik dat o.a. kan doen in:
Buenos Aires
Ushuhaia
El Calafete
Puerto Madryn
Torres del Paine
Perito Moreno (gletsjer)
Puerto Iguazu

Omdat we steeds maar 2 dagen ofzo daar zijn, zijn er organisaties waar je het zeg maar de avond van te voren kunt regelen?
En waar kun je zoiets regelen?

Als er iemand tips heeft hoor ik het graag

Ik snap het niet helemaal…ga je met een organisatie en de excursies moet je allemaal los betalen?

Ik heb elke x de excursies via het hostel geregeld, maar jij zit waarschijnlijk in hotels.

Dit is in ieder geval een leuke manier om door Buenos Aires rondgeleid te worden…
http://www.buenosaires-argentina.com/la-bicicleta-naranja/
Ik had ook zo’n bustour gedaan en die was echt te suf voor woorden!
Een metrokaartje in Buenos Aires is echt supergoedkoop en daarmee kom je ook overal.

In Iguazu kun je gewoon met het OV naar de watervallen en ter plekke entree betalen. Met de organisatie is namelijk ook vaak alleen het transport heen en terug geregeld. In het dorpje heb je heel veel restaurantjes waar je lekker kunt eten.

Met de andere locaties heb ik geen ervaring.

Grtz

Hoi
Ja, we gaan met een reisorganisatie een rondreis maken, maar ze zijn zo slim om de excursies niet bij de prijs in te laten zitten. Die moeten we allemaal apart betalen. Nu las ik van iemand die daar geweest was, dat ze enorm veel vragen voor die excursies en dat daar ter plekke zelf iets regelen goedkoper dient te zijn. Ze brengen ons zeg maar wel naar de stad, maar als je bv iets moet bezichtigen moet je dat allemaal extra gaan betalen.

De watervallen. Is het ook makkelijk om zelf naar de braziliaanse kant te reizen? Wij zitten in Puerto Iguazu. Maar schijnt dat je met de douane nog iets moet regelen. Die stadsbus bv moet je uit de bus stappen en vervolgens door de douane, maar wacht die bus ook of moet je een volgende nemen? Wat kost bv een buskaartje naar die watervallen? Enig idee?

Kun je niet bij de reisorganisatie opvragen wat de kosten ongeveer zijn voor de excursies? Dan heb je wat vergelijkingsmateriaal.

Volgens mij was ik tussen de 75 en 100 euro kwijt voor 2 dagen watervallen en een boottocht. Was een excursie geregeld door het hostel en ik weet dat de entree helemaal niet zo veel was.

http://www.iguazuargentina.com/ hier kun je misschien wat prijzen opvragen. Maar transport zal het duurste niet zijn. Heb ook van de argentijnse kant een taxi gepakt naar het vliegveld aan de braziliaanse kant en was iets van 25 euro als ik het me goed herinner. De douane is niet zo’n heel groot probleem, gewoon even voor een loketje wachten en formuliertje invullen.

Aan de Argentijnse kant kun je echt de hele dag zoet zijn, aan de braziliaanse kant zijn niet zo veel paden en ben je met een paar uurtjes uitgekeken. Het zijn precies dezelfde watervallen alleen heb je uitzicht van de andere kant. Als je er maar 2 dagen bent is het dan niet leuker om die andere dag wat andere dingen te bezoeken? Zoals het dorpje, drielandenpunt, itaipu dam?

Grtz

Afhankelijk van de reisorganisatie kan het inderdaad goedkoper zijn excursies ter plekke te boeken (bij ons natuurlijk niet, haha). Het enige probleem wat je tegen kan komen in populaire bestemmingen als El Calafate en Puerto Madryn is dat er geen plaats meer is. En dan ben je wel mooi in de aap gelogeerd natuurlijk. Dus hier zou ik aanraden om het via een reisorganisatie te boeken. Maar voor de andere excursies kan je gewoon in het centrum een paar excursiebureautjes binnenlopen en daar vragen. Spreken ongetwijfeld ook Engels. En in ieder ho(s)tel heb je een rek met van die kleine foldertjes…

Iguazú kan je inderdaad uitstekend op eigen houtje doen, heb je lekker de vrijheid en hoef je niet in zo´n kudde achter iemand met een paraplu aan te lopen. Ook de Braziliaanse kant is goed te doen, zoals Saywhat al aangaf is het het makkelijkst om gewoon een taxi of remis te charteren, die regelt soms ook gelijk de grensformaliteiten. Dan kan je aan de Braziliaanse kant mooi de watervallen en de Itaipu-dam combineren. Hou er wel rekening mee dat de rondleidingen bij de dam om 16:00 (even uit mijn hoofd) eindigen.

De grens oversteken bij Foz is zo gebeurt, stelt niet veel voor

Moet je dan geen papieren enzo invullen? Ik kom het land binnen via Argentinie, weet niet wat ik daar allemaal moet doen? Vervolgens ga ik uitendelijk via Foz brazilie binnen en ga ik daar verder met mijn reis. Is dus niet maar puur voor 1 dag. Moet je dan ook niets invullen enzo? Ik heb er allemaal weinig verstand van.

Je moet inderdaad bij het grensgebouwtje een papiertje invullen, maar dat wijst zich bijna vanzelf. Staat ook een Engelse tekst op het papiertje. En je krijgt twee stempels in je paspoort; een ´salida´ stempel dat je Argentinië uitgaat en een ´entrada´ stempel van de Braziliaanse kant, dat je het land in komt.