Excursies zelf regelen?

Nog een dikke anderhalve maand en dan is het zover! Nu kregen we een mail van één van de vooraf geboekte hotels, dat zij onze
excursies wel wilden regelen. Met z’n zevenen zijn we dan toch een flink bedrag kwijt. Ik vraag me af of het goed te doen is om zelf ter
plekke de excursies te regelen? Tortuguero-arrangement is reeds geboekt, het gaat met name om een canopytour en rafting en nog
meer sportieve aktiviteiten.

Alvast bedankt!

Kijk gewoon op de site van de aanbieder van de excursies. En dan naar het aanbod van het hotel.
Zij krijgen ongeveer 20% korting dus 10 % moeten ze toch wel aan jullie kunnen doorgeven.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Prijzen voor toers zijn vaak absurd duur en dat zit hem voor 80% in vervoer en lunch en maar 20% in de daawerkelijke (entree) kosten. De meeste dingen kun je zelf doen, zorg dat je een goede kaart hebt en een route beschrijving dan kom je net zo ver.

zelf regelen! Via het hotel of direct bij het tourbedrijf. Kijk ook eens wat het bij de buurman kost. Vraag ook naar de voorwaarden en of ze verzekerd zijn ingeval van een ongeval.

Zelf regelen, als er een land is waar het makkelijk te doen is in centraal amerika dan is het Costa Rica. Wij hebben hier niets geboekt, alles met openbaar vervoer gedaan en ging prima. Het lukte ons om in één dag van Tortuguero naar Manuel Antonio te reizen met openbaar vervoer. Ter plekke kun je prijzen vergelijken en kijken of de organisatie waar je boekt ook daadwerkelijk is wat je zoekt. Voor Tortuguero bijvoorbeeld vroegen ze bij het hotel voor een drie daagse excursie 150 euro pp. Dit hebben we zelf gedaan voor 60 euro incl vervoer, eten, excursie het national park in, hotel en snachts opzoek naar schildpadden die aan land komen. Waarschijnlijk vragen ze nog meer als je het vanaf hier boekt. Al kan het voor je eigen geruststelling fijn zijn om alles van te voren vast te leggen zodat je nergens voor verrassingen komt te staan

Bedankt voor de antwoorden. Tortuguero hadden we als compleet arrangement al geboekt, de rest durf ik nu ‘op eigen houtje’ aan!

Whooo nog een kleine week en dan vertrekken we!

zelf doen dus :slight_smile: